Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała dzisiaj wyniki ubezpieczycieli po pierwszym kwartale 2015. Składka przypisana brutto jaką zebrał rynek ubezpieczeń w Polsce to ok.14,3 mld zł z dynamiką prawie 103%. Natomiast odszkodowania i świadczenia jakie zostały wypłacone w tym czasie to ok. 8,7 mld zł i jest to wartość mniejsza niż rok temu o ok. 5%.
Ubezpieczenia na życie
W Dziale I ubezpieczeń na życie zebrano składkę wielkości 7,1 mld zł, a największą dynamikę sprzedaży osiągnęły ubezpieczenia z funduszem kapitałowym. Wielkość wypłaconych odszkodowań i przyznanych świadczeń to prawie 5,2 mld zł. Osiągnięte wyniki, pomimo wzrostu kosztów działalności TUnŻ, spowodowały, że ten dział rynku ubezpieczeniowego osiągnął zysk netto na poziomie 668 mln zł.
Ubezpieczenia pozostałe osobowe i majątkowe
Segment ubezpieczeń majątkowych osiągnął sprzedaż na poziomie ok. 7,2 mld zł, co oznacza wzrost portfela o ok. 2,2 % z czego największy udział mają oczywiście ubezpieczenia komunikacyjne. Na 31 marca 2015 r. mamy wzrost sprzedaży AC o 2,1% natomiast rynek OC zmniejszył o 2,3%.
Ubezpieczenia typowo majątkowe osiągnęły wynik 3,8 mld zł z dynamiką prawie 105%. Pomimo, iż w ubezpieczeniach od ognia i innych żywiołów TU nie odbudowały portfela, to i tak pod względem wolumenu ubezpieczenia te nadal są liderem w grupie.
Odszkodowania wypłacone z tyt. polis z Działu II to ok. 3, 5 mld i jest to więcej niż w roku ubiegłym o ponad 5%. Oczywiście największy wolumen odszkodowań dotyczy OC wynikającego z posiadania pojazdów lądowych ( blisko 1,6 mld zł) i jest to więcej w stosunku do 2014 roku o prawie 10%.
Ubezpieczyciele Działu II osiągnęli zysk w 2015 roku, ale jest to wynik gorszy niż w poprzednim o 144 mln zł.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…