Categories: Aktualności

Rynek ubezpieczeń po 1 kwartale 2015

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała dzisiaj wyniki ubezpieczycieli po pierwszym kwartale 2015. Składka przypisana brutto jaką zebrał rynek ubezpieczeń w Polsce to ok.14,3 mld zł z dynamiką prawie 103%. Natomiast odszkodowania i świadczenia jakie zostały wypłacone w tym czasie to ok. 8,7 mld zł i jest to wartość mniejsza niż rok temu o ok. 5%.

Ubezpieczenia na życie
 
W Dziale I ubezpieczeń na życie zebrano składkę wielkości 7,1 mld zł, a największą dynamikę sprzedaży osiągnęły ubezpieczenia z funduszem kapitałowym. Wielkość wypłaconych odszkodowań i przyznanych świadczeń to prawie 5,2 mld zł. Osiągnięte wyniki, pomimo wzrostu kosztów działalności TUnŻ, spowodowały, że ten dział rynku ubezpieczeniowego osiągnął zysk netto na poziomie 668 mln zł.
 
Ubezpieczenia pozostałe osobowe i majątkowe
 
Segment ubezpieczeń majątkowych osiągnął sprzedaż na poziomie ok. 7,2 mld zł, co oznacza wzrost portfela o ok. 2,2 % z czego największy udział mają oczywiście ubezpieczenia komunikacyjne. Na 31 marca 2015 r. mamy wzrost sprzedaży AC o 2,1% natomiast rynek OC zmniejszył o 2,3%.
 
Ubezpieczenia typowo majątkowe osiągnęły wynik 3,8 mld zł z dynamiką prawie 105%. Pomimo, iż w ubezpieczeniach od ognia i innych żywiołów TU nie odbudowały portfela, to i tak pod względem wolumenu ubezpieczenia te nadal są liderem w grupie.
 
Odszkodowania wypłacone z tyt. polis z Działu II to ok. 3, 5 mld i jest to więcej niż w roku ubiegłym o ponad 5%. Oczywiście największy wolumen odszkodowań dotyczy OC wynikającego z posiadania pojazdów lądowych ( blisko 1,6 mld zł) i jest to więcej w stosunku do 2014 roku o prawie 10%.
 
Ubezpieczyciele Działu II osiągnęli zysk w 2015 roku, ale jest to wynik gorszy niż w poprzednim o 144 mln zł.

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago