Aktualności

Rynek ubezpieczeniowy a nowe szanse na rozwój

Według prezesa Europy Ubezpieczenia segment ubezpieczeń i gwarancji turystycznych jest wciąż zbyt mały, aby istotnie zmienić trajektorię wzrostu całej branży zdominowanej przez ubezpieczenia komunikacyjne. Z tego powodu należy szukać nowych szans na to, aby rynek ubezpieczeniowy stawał się coraz większy.

Rynek ubezpieczeń podąża za zmianami PKB 

Analizy pokazują, że polski rynek ubezpieczeń od lat w mniej lub bardziej dokładny sposób podąża za zmianami PKB.

– Można oczekiwać, że w najbliższych latach ta dynamika będzie się utrzymywać. Chyba, że branża znajdzie metodę na zwiększenie skłonności do zakupu dobrowolnych ubezpieczeń, których penetracja w Polsce jest wciąż niska i to pomimo dobrych danych pokazujących wzrost zamożności społeczeństwa – uważa Artur Maliszewski, prezes spółek Europy Ubezpieczenia. 

Ważnym momentem okazał się okres pandemii, po którym w porównaniu do wartości przed 2020 rokiem, Europa Ubezpieczenia zanotowała nie tylko istotny wzrost zebranej składki z ubezpieczeń kosztów leczenia w podróży, ale także i rekordowe zainteresowanie ubezpieczeniem kosztów rezygnacji sprzedawanych przez biura podróży do wycieczek lub kupowanych bezpośrednio przez podróżnych.

Kluczowe utrzymanie rentownego wzrostu 

Warto przypomnieć, że Europa Ubezpieczenia według statystyk jest w rynkowej pierwszej trójce pod względem sprzedaży ubezpieczeń i gwarancji turystycznych. Jednak jak zauważa prezes ubezpieczyciela, ten segment jest jednak wciąż zbyt mały, aby istotnie zmienić trajektorię wzrostu całej branży zdominowanej przez ubezpieczenia komunikacyjne. W jego opinii poszczególni gracze będą raczej koncentrować się na wzmacnianiu dochodowości i utrzymaniu rentownego wzrostu. I jest to naturalnym priorytetem dla sektora, który odgrywa znaczącą rolę w wygładzaniu szoków makroekonomicznych i stabilizowaniu gospodarki.

Aktywatory rozwoju biznesu 

Artur Maliszewski przekonuje, że na przykład wzrost nakładów na inwestycje w technologie może nie tylko dać branży wyższą efektywność, ale stać się też aktywatorem rozwoju biznesu i budowania wartości nowych konceptów, jak embedded insurance (ubezpieczenia wbudowane w inne usługi). Jednak jak zauważa, bez impulsów i świadomego działania państwa, trudno będzie poszerzyć rynek i istotnie zmniejszyć lukę ubezpieczeniową. 

– W kolejnych latach musimy szukać nowych szans na to, aby rynek ubezpieczeniowy stawał się coraz większy. Stawką jest odporność gospodarki i społeczeństwa w obliczu narastającego ryzyka, z klimatycznym, ekonomicznym i geopolitycznym na czele – podkreśla Artur Maliszewski.

Źródło: Europa Ubezpieczenia

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Asystent AI dla wszystkich pracowników PZU 

PZU wprowadził asystenta AI dla wszystkich swoich pracowników. Rozwiązanie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji działa…

13 godzin ago

PZU z tytułem „Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce” 

PZU ponownie otrzymało tytuł Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce. Wyróżnienie, które przyznano firmie w konkursie portalu…

16 godzin ago

Compensa i KROSS rozszerzają współpracę – nowe rowery elektryczne z rocznym ubezpieczeniem w standardzie 

W odpowiedzi na rosnącą popularność rowerów elektrycznych, Compensa, jeden z liderów polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych,…

18 godzin ago

Leasing samochodów – wszystko, co musisz wiedzieć, zanim podpiszesz umowę

Leasing to jedna z najpopularniejszych form finansowania środków transportu wśród przedsiębiorców i osób prywatnych. Leasing…

20 godzin ago

Czy możliwe jest ubezpieczenie samochodu od gradu? 

Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe już wpisały się w naszą rzeczywistość. Niestety gradobicie może doprowadzić…

2 tygodnie ago

Szkoda z własnej winy a ubezpieczenie AC 

Nawet doświadczeni kierowcy mogą spowodować kolizję lub wypadek. Jak wiadomo z ubezpieczenia OC odszkodowanie otrzymają…

2 tygodnie ago