Aktualności

Rzecznik Finansowy o interwencjach wobec DallBogg 

Rzecznik Finansowy podsumował interwencje wobec DallBogg. Okazuje się, że najczęstszym powodem interwencji w I połowie 2025 roku była opieszałość firmy w likwidacji szkód. Co więcej, pomimo pierwszych sygnałów poprawy, liczba wniosków o interwencję rośnie, a na ubezpieczyciela i jej pełnomocnika nałożono rekordowe kary. 

Wzrost liczby interwencji i struktura skarg 

Eksperci Rzecznika Finansowego przeanalizowali statystyki dotyczące wniosków o interwencję wobec DallBogg, by sprawdzić, czy w I połowie 2025 r. widać poprawę w działaniu firmy w porównaniu do całego 2024 r. Z opublikowanych informacji wynika, że w ubiegłym roku do Rzecznika wpłynęły 163 wnioski, podczas gdy w pierwszych sześciu miesiącach tego roku już 202. 

– W ubiegłym roku najczęstszą przyczyną wniosków o interwencję był „spór co do wysokości przyznanego odszkodowania”. W tym roku poszkodowani przez posiadaczy OC w DallBogg najczęściej skarżą się na „opieszałość w postępowaniu likwidacyjnym”. Niestety nie oznacza to, że problemów dotyczących rozliczenia szkód jest mniej – mówi Eliza Gużewska, zastępca dyrektora Departamentu Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego w Biurze Rzecznika Finansowego. 

W 2024 r. wniosków o interwencję dotyczących opieszałości było 58, a w I połowie 2025 r. już 106. Dla sporów związanych z rozliczeniem szkody liczby te wyniosły odpowiednio 68 i 59. Równie istotnym problemem jest oddalenie roszczeń – 34 wnioski w 2024 r. i 31 w pierwszej połowie 2025 r. 

Opieszałość DallBogg w relacjach z Rzecznikiem 

Opieszałość DallBogg widoczna jest także w postępowaniach interwencyjnych. 

– Niestety opieszałość DallBogg widzimy też w prowadzonych postępowaniach interwencyjnych. Na odpowiedzi na nasze pisma czekamy bardzo długo. Czasem pomagają dopiero monity z naszej strony – mówi Eliza Gużewska. 

W 2024 r. zakończono jedynie 25% postępowań, z czego 39% pozytywnie dla poszkodowanych. W I połowie 2025 r. wskaźnik zakończonych interwencji wynosi 4%, z czego 67% zakończyło się korzystnie dla klientów. 

– Próbka jest jeszcze zbyt mała, żeby ogłosić istotną i trwałą zmianę w podejściu firmy. Ale liczymy, że kolejne miesiące przyniosą potwierdzenie tego pozytywnego trendu w zakresie zmian decyzji na korzyść klienta po naszej interwencji. Mamy też nadzieję na poprawę terminowości w obsłudze likwidacji szkód – dodaje Eliza Gużewska. 

Kary i zakaz sprzedaży polis OC 

Przypominamy, że problemy z terminowością i jakością obsługi były podstawą do nałożenia kar na DallBogg i jego pełnomocnika firmę DioDea, odpowiednio 600 tys. zł i 200 tys. zł. 

– Zaskakujące są twierdzenia, które pojawiają się w przestrzeni publicznej, że Rzecznik Finansowy ukarał te firmy dwa razy za to samo. Oczywiście podstawą są naruszenia w tych samych sprawach. Ale wynikało to z faktu, że w niektórych sytuacjach jeden podmiot naruszył najpierw przepisy w relacji z klientami, a drugi w postępowaniu wobec Rzecznika Finansowego – komentuje Michał Ziemiak, Rzecznik Finansowy. 

Ponadto od 17 kwietnia 2025 r. DallBogg nie może zawierać nowych umów ubezpieczenia OC w Polsce. Umowy zawarte przed tą datą pozostają ważne, ale nie są automatycznie przedłużane, co wymaga od klientów zawarcia polis z innym ubezpieczycielem. 

– Z zadowoleniem przyjmuję deklaracje – pojawiające się w przestrzeni publicznej – o zmianach mających na celu poprawę w procesie obsługi i likwidacji szkód wprowadzanych w ostatnich miesiącach. Czekamy na ich praktyczne efekty. Kary nałożone w ostatnim czasie na DallBogg i DioDea dotyczą jednak tego co się działo w przeszłości. Niską jakość obsługi niestety widać zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku – komentuje Michał Ziemiak, Rzecznik Finansowy. 

Źródło: Rzecznik Finansowy 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

6 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

6 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago