Andrzej Pałys, starszy prawnik z Praktyki Postępowań Sądowych w kancelarii Kochański i Partnerzy w rozmowie z MarketNews24 powiedział:
„Wprowadzenie instytucji Rzecznika Praw Pasażerów wynika m.in. z konieczności dostosowania prawa krajowego do przyjętej na szczeblu unijnym Dyrektywy w sprawie alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich (ADR). Rzecznik prowadził będzie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich między przewoźnikiem lotniczym a pasażerem w przypadku lotów wykonywanych z lotnisk na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z państw trzecich do Rzeczypospolitej Polskiej, obsługiwanych przez przewoźnika wspólnotowego oraz tylko w wypadku wyczerpania drogi reklamacyjnej u przewoźnika lotniczego”
By postępowanie trafiło do Rzecznika Praw Pasażerów to musi się na to zgodzić przewoźnik. W przypadku odmowy lub nie odniesienia się do pisma Rzecznika, który poinformuje o rozpoczęciu postępowania, spór z RPP się kończy. Zgodnie z obecnym orzecznictwem istniała tzw. Przemienność drogi sądowej. Oznacza to, że pasażer mógł wybrać, czy chce dochodzić swoich roszczeń przez prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, czy też o swoje racje domagać się w sądzie powszechnym. Warto też zauważyć, że od decyzji prezesa ULC przysługiwała skarga do sądu administracyjnego.
Mecenad Andrzej Pałys dodał również, że:
„Ponadto podkreślenia wymaga fakt, że ustawa narzuca pewne tempo i co do zasady daje stronom 90 dni na rozwiązanie sporu, chyba że strony zgodnie postanowią go przedłużyć„
Źródło: MarketNews24, www.gu.com.pl
Compensa uruchomiła sprzedaż swojego nowego ubezpieczenia turystycznego online – od teraz produkt można kupić także…
Lato to czas beztroskich zabaw i wakacyjnych przygód, ale też i zwiększonego ryzyka wypadków wśród…
Wyjazd na urlop to czas relaksu i oddechu od codzienności. Ale żeby naprawdę odpocząć, musimy…
Codzienność przedszkolaka pełna jest ruchu, zabawy i niespodziewanych sytuacji. Niestety nawet drobny uraz może pociągać…
PKO Bank Polski udostępnił swoim klientom nową funkcjonalność w aplikacji IKO. Umożliwia ona szybkie zgłaszanie…
TUZ Ubezpieczenia ponownie potwierdza swoją pozycję wśród liderów rynku. Flagowy produkt ubezpieczyciela – Autocasco All…