Categories: Aktualności

Rzecznik Praw Pasażerów rusza od kwietnia

Od kwietnia pasażerowie linii lotniczych będą mogli skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Pasażerów. Instytucja będzie pomagać w uzyskaniu odszkodowań za odwołane, opóźnione loty oraz za tzw. overbooking, czyli odmowę wejścia na pokład przez sprzedaż większej liczby biletów niż miejsc w samolocie.

 

Andrzej Pałys, starszy prawnik z Praktyki Postępowań Sądowych w kancelarii Kochański i Partnerzy w rozmowie z MarketNews24 powiedział:

 

„Wprowadzenie instytucji Rzecznika Praw Pasażerów wynika m.in. z konieczności dostosowania prawa krajowego do przyjętej na szczeblu unijnym Dyrektywy w sprawie alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich (ADR). Rzecznik prowadził będzie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich między przewoźnikiem lotniczym a pasażerem w przypadku lotów wykonywanych z lotnisk na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z państw trzecich do Rzeczypospolitej Polskiej, obsługiwanych przez przewoźnika wspólnotowego oraz tylko w wypadku wyczerpania drogi reklamacyjnej u przewoźnika lotniczego”

 

Jak będzie wyglądać postępowanie?

 

By postępowanie trafiło do Rzecznika Praw Pasażerów to musi się na to zgodzić przewoźnik. W przypadku odmowy lub nie odniesienia się do pisma Rzecznika, który poinformuje o rozpoczęciu postępowania, spór z RPP się kończy. Zgodnie z obecnym orzecznictwem istniała tzw. Przemienność drogi sądowej. Oznacza to, że pasażer mógł wybrać, czy chce dochodzić swoich roszczeń przez prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego, czy też o swoje racje domagać się w sądzie powszechnym. Warto też zauważyć, że od decyzji prezesa ULC przysługiwała skarga do sądu administracyjnego.

 

Mecenad Andrzej Pałys dodał również, że:

 

„Ponadto podkreślenia wymaga fakt, że ustawa narzuca pewne tempo i co do zasady daje stronom 90 dni na rozwiązanie sporu, chyba że strony zgodnie postanowią go przedłużyć„

 

Źródło: MarketNews24, www.gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

17 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

17 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

20 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago