Categories: Aktualności

Polacy na własną ręką wykupują ubezpieczenie zdrowotne

„Na przełomie lat 2018 i 2019 średni czas oczekiwania na gwarantowane świadczenia zdrowotne wynosił 3,8 miesiąca. Dla 2,6 mln Polaków, to zbyt wiele i na własną rękę wykupują prywatne ubezpieczenia zdrowotne”– mówi dla „Rzeczpospolitej” [20.06.19] Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Społeczeństwo się starzeje, a liczba Polaków z problemami zdrowotnymi regularnie wzrasta

„Jak szacuje Główny Urząd Statystyczny, 34 procent Polaków jest pod stałą opieką lekarską” – podkreśla Aleksander Roda, prezes zarządu TU Zdrowie. I jak dodaje: „Profilaktyka i oczekiwanie miesiącami na przyjęcie u specjalisty lub operację wciąż pozostawiają bardzo wiele do życzenia. W obliczu starzejącego się społeczeństwa, ochrona zdrowia zaczyna mieć coraz większe znaczenie, a system państwowy nie jest wydolny”.

Statystki nie kłamią. Według nich Polacy coraz częściej korzystają z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych. 2,6 mln Polaków korzystało na koniec 2018 r. z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń. To aż o 23 proc. więcej niż rok wcześniej, a zainteresowanie nimi wciąż rośnie. Z kieszeni naszych rodaków na indywidualne ubezpieczenia zdrowotne wydanych zostało w 2018 r. 821,1 mln zł. W poprzednim roku było to 678,9 mln zł.

AXA: „29,2 procent Polaków źle lub bardzo źle ocenia publiczną służbę zdrowia”

Z ogólnopolskiego badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie AXA Partners wynika, że blisko jedna trzecia Polaków źle lub bardzo źle ocenia publiczną służbę zdrowia. Polacy najczęściej wskazują, że najbardziej niepokoi ich fakt długiego oczekiwania na wizytę u specjalisty, orał tłok w placówkach medycznych. Według badania negatywna opinia na temat polskiej służby zdrowia wynika również ze zbyt małej liczby placówek (11,5 procent), zbyt dużych odległości placówek od miejsca zamieszkania (10,2 procent) oraz z nieprzystosowania placówek do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się (8 procent).

Mając na uwadze powyższe zdanie Polaków na temat publicznej służby zdrowia, nie dziwi fakt, iż poszukują oni innego wyjścia. Coraz częściej więc Polacy korzystają z prywatnej pomocy medycznej. Dal 22 procent badanych prywatne ubezpieczenie zdrowotne opłaca pracodawca, natomiast 22,5 proc samodzielnie je finansuje.

Ubezpieczenie zdrowotne działa jak abonament

Bohdan Białorucki, rzecznik prasowy w Aviva wyjaśnia: „U nas ubezpieczenie dające dostęp do prywatnych placówek to nie odrębny produkt, ale jest dodawane do ubezpieczeń na życie. Trzy warianty ubezpieczenia (podstawowy, rozszerzony, platynowy) dostępne są w ramach pakietu medycznego Bądź Zdrów, oferowanego jako umowa dodatkowa do indywidualnego ubezpieczenia na życie Nowa Perspektywa lub jako umowa dodatkowa w ubezpieczeniu grupowym Opiekun. Płaci się jedną składkę”.

Polacy nie są skłonni płacić dużych kwot na prywatne ubezpieczenie

Podobnie jak w przypadku innych polis, na cenę ubezpieczenia wpływa wiele czynników. Na cenę ubezpieczenia zdrowotnego wpływa przede wszystkim zakres usług, ale również wiek osoby ubezpieczonej oraz liczba osób przystępujących do ubezpieczenia. Polisy medyczne najczęściej podzielone są na pakiety podstawowe oraz rozszerzone. W zależności od wariantu ubezpieczenia, liczba specjalistów, do których można zwrócić się o poradę lekarską bez dodatkowych kosztów, obejmuje od 12 do 48 specjalizacji.

Źródło: www.rp.pl www.rynekzdrowia.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

16 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

16 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

20 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago