W dniach 12-13 kwietnia w Warszawie odbyło się Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, składające się z: XIII Banking Forum, IX Insurance Forum oraz VI Wielkiej Gali Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń.
W tegorocznej edycji wydarzenia, wzięło udział 645 uczestników, którzy mieli wzięli udział w 11 panelach dyskusyjnych, czynnie realizowanych przez 79 prelegentów. Dyskutowano m.in. o bardzo ważnej o roli technologii jaką obecnie pełni w branży ubezpieczeń.
Innowacyjne technologie mają zadowolić klientów
Debatę moderował Dariusz Piotrowski a gronie prelegentów zasiedli m.in. Zbigniew Jagiełło (prezes zarządu PKO BP), Piotr Czarnecki (prezes zarządu Raiffeisen Polbank), Brunon Bartkiewicz (prezes zarządu ING Bank Śląski), Małgorzata Szturmowicz (członek zarządu Idea Bank), Daniel Arak(członek zarządu ITMAGINATION), Norbert Biedrzycki (CEO Atos Polska, VP CEE System Intergation). W toku dyskusji rozmawiano m.in.: jak kreować nowe modele biznesowe i wyznaczać nowoczesne trendy rozwoju w oparciu o innowacyjne technologie, o tempie i kierunkach rozwoju technologii, zmianach wykorzystania technologii przez banki, kosztach kierunków zmian technologicznych, oczekiwaniach klientów nowoczesnych, ekspresowej smartfonizacji społeczeństwa oraz sposobach dotarcia do klienta nietradycyjnego.
Następnie miały miejsce dwa symultanicznie odbywające się panele, jeden XIII Banking Forum: „Wpływ Regulacji na Strategie Banków”, drugi IX Insurance Forum: „Nowe ryzyka ubezpieczeniowe jako szansa na rozwój nowych produktów i branży ubezpieczeniowej”. W ramach tego ostatniego przeprowadzono przegląd najbardziej interesujących branż jako inspiracji dla nowych produktów oraz obszarów życia i branż, w których należy szukać.
Jakie są wyzwania dla branży związane z nowym pokoleniem?
Drugi dzień IX Insurance Forum rozpoczął panel „Nowe Pokolenie – wyzwania dla branży, produktów, kanałów dystrybucji”. Dyskutowano o pokoleniu Y i Z, nowych modelach biznesowych w ubezpieczeniach, pierwszej generacji, która wyrosła w świecie posiadającym szeroki dostęp do informacji z uwag na niespotykany wcześniej w dziejach ludzkości rozwój technologii oraz tym, jak konstruować produkty i procesy ubezpieczeniowe, aby zapewnić millenialsom poczucie stałej opieki i feedbacku. Uczestnicy mieli okazję wysłuchać też głosu panelistów w dyskusji na temat „Nowych modeli operacyjnych – cyfryzacji i robotyzacji w ubezpieczeniach”.
Na koniec kilka uwag o ubezpieczeniach komunikacyjnych
Debatę zakończył panel „Przyszłość ubezpieczeń komunikacyjnych” w którym mówiono o roli ubezpieczeń komunikacyjnych w gospodarce oraz dla zakładów ubezpieczeń; warunkach, jakie powinny być spełnione, aby ubezpieczyciele osiągali rentowność w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Panelistami byli m.in. Agnieszka Wrońska (prezes zarządu Link4),Rafał Cegieła (dyrektor zarządzający ds. Produktów Majątkowych, PZU SA), Michał Gomowski (prezes zarządu Benefii Ubezpieczenia), Radosław Kamiński (COO Allianz),Rafał Stankiewicz (wiceprezes zarządu Warty) i Daniel Arak.
Źródło: www.mmcpolska.pl www.gu.com.pl www. bankowosciubezpieczenia.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…