W czwartek 10 maja Sejm przyjął projekt ustawy o ochronie danych osobowych, przedłożony przez ministra cyfryzacji. Do nowych przepisów będą musiały dostosować się wszystkie podmioty, które zbierają i przetwarzają dane osobowe w tym ubezpieczyciele, którzy muszą mocniej postawić na innowacje i infrastrukturę IT.
Nowe prawo nałoży na dystrybutorów ubezpieczeń dużo większe wymogi informacyjne niż dotychczas. Dystrybutor polis będzie musiał poinformować klienta nie tylko o tym, w jakim charakterze występuje, ale i na jakich zasadach pobiera prowizję lub wynagrodzenie. Nowelizacja ma zapewnić klientom wyższą ochronę, w związku z czym zakłady ubezpieczeń muszą przedstawić rzetelne i jasne informacje dotyczące ochrony ubezpieczeniowej.
„Nowe prawo, które wchodzi w życie za kilka dni, wymuszą na ubezpieczycielach klientocentryczność. W tym celu trzeba stworzyć całe otoczenie innowacyjne” – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Pastuszka, menadżer w firmie doradczej Sollers Consulting.
Zmiany przepisów wynikają z konieczności zapewnienia w Polsce skutecznego stosowania unijnego rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie ich swobodnego przepływu (RODO).
Zniesiona zostanie dwuinstancyjność postępowania w sprawach naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych
Co to oznacza w praktyce? Dzięki temu rozwiązaniu obywatel będzie miał możliwość szybszego uzyskania sądowej ochrony swoich praw. Kolejnym celem przyspieszenia postępowań, prowadzonych w związku z naruszeniami regulacji o ochronie danych osobowych, jest wprowadzenie przepisu, dzięki któremu podejmowana przez organ kontrola nie będzie mogła trwać dłużej niż miesiąc od dnia podjęcia czynności kontrolnych.
Nowelizacja prawa przewidują również ustanowienie nowego, niezależnego organu zajmującego się sprawami ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). Zastąpi on Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. W akcie przewidziano również ustanowienie mechanizmu certyfikacji w obszarze ochrony danych osobowych.
źródło: www.info.newseria.pl, www.money.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…