W związku z utratą płynności finansowej Biuro Podróży Maltur Andrzej Kiermasz poinformowało o zaprzestaniu działalności. Firma posiada gwarancję ubezpieczeniową wystawioną przez Signal Iduna Polska TU. Biuro odprowadzało składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi gwarancję zwrotu wpłat dla klientów w przypadku wyczerpania się kwot ubezpieczenia.
O sytuacji został poinformowany Marszałek Województwa Pomorskiego, który jest dysponentem gwarancji. Biuro odprowadzało składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi gwarancję zwrotu wpłat dla klientów w przypadku wyczerpania się kwot ubezpieczenia. Signal Iduna Polska TU rozpoczęło proces przyjmowania roszczeń z tytułu zawartych umów o świadczenie imprez turystycznych lub powiązanych usług turystycznych, które nie zostały lub nie zostaną zrealizowane przez touroperatora. Uprawnieni do składania roszczeń są poszkodowani podróżni oraz agenci.
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny został utworzony na mocy ustawy z dnia 22 lipca 2016 roku o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
Przedsiębiorcy, którzy profesjonalnie zajmują się organizowaniem imprez turystycznych zobowiązani są odprowadzać składkę na rzecz Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego od każdego uczestnika imprezy turystycznej lub korzystającego z powiązanych usług turystycznych.
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nie decyduje o kolejności i zasadności wypłat środków. Dokonuje wypłaty jedynie na podstawie dyspozycji właściwego marszałka województwa lub po przeprowadzeniu weryfikacji zasadności wypłaty środków przez podmiot udzielający zabezpieczenia finansowego danemu przedsiębiorcy (zakład ubezpieczeń lub bank).
Źródło: www.signal-iduna.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…