Categories: Aktualności

Spadek zysków w Generali

Największy włoski ubezpieczyciel odnotował w III kwartale 2015 spadek zysków o 18procent. Powodem wyników było zmniejszenie się przychodu operacyjnego z ubezpieczeń na życie. Jak podano w oświadczeniu w tym sektorze przychód netto spadł do 420 mln euro, z 513 mln euro rok wcześniej.

W ramach czteroletniego planu zwiększenia przepływów pieniężnych ubezpieczyciel planuje rozszerzanie działalności w Europie przez dodanie produktów generujących opłaty i komercyjne partnerstwo. Jak twierdzi Dyrektor generalny Mario Greco: „Liczymy na dobry IV kwartał i jesteśmy przekonani, że całoroczny zysk będzie znacznie wyższy niż w ubiegłym roku”.
 
Akcje Generali na giełdzie w Mediolanie straciły około 2procent, spadając do poziomu 17,06 euro, co przekłada się na wartość rynkową firmy wynoszącą 27 mld euro. Zysk operacyjny za III kwartał spadł o 9 procent. Zarobki na ubezpieczeniach na życie spadły o 15procent, natomiast w dziale non-life nastąpił 11procentowy wzrost. Potwierdza to James Shuck, analityk UBS: „ Przyzwoity wynik przy mocniejszym kapitale ekonomicznym i utrzymującej się dochodowości operacyjnej w dziale majątkowym i osobowym są pozytywne”.
 
Współczynnik wypłacalności Generali, na koniec września wynosił 196procent, według nowego modelu wewnętrznego opartego na zestawie zasad kapitałowych, które pod nazwą Solvency II będą obowiązywać w Unii Europejskiej od 2016 r.
 
Źródło: www.gu.com.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

2 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

2 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

3 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

3 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago