Categories: Aktualności

Spojrzał na paczkę papierosów i domaga się 100 mln € odszkodowania

„Palenie papierosów zabija”, „Palenie tytoniu powoduje raka i choroby serca”. Te i inne slogany oraz wstrząsające zdjęcia można znaleźć w Polsce na paczkach papierosów. Podobnie jest we Włoszech. Pewien Włoch kupując papierosy zauważył, że na paczce znajduje się zdjęcie jego zmarłej żony. Teraz domaga się 100 milionów euro odszkodowania.

Odszkodowanie za papierosy

W miejscowości Misano Adriatico, 50-letni Włoch kupił papierosy. Mocno się zdziwił, że na paczce zostało umieszczone zdjęcie jego zmarłej żony, która leżała zaintubowana w szpitalu. Zdjęcie podobnie jak inne obrazki na paczkach w Polsce i we Włoszech mają być ostrzeżeniem przed paleniem tytoniu.

Okazało się jednak, że żona mężczyzny zmarła z powodu choroby, która nie miała nic wspólnego z paleniem tytoniu. Mimo to użyto jej wizerunku w kampanii we współpracy z Ministerstwem Zdrowia, która ostrzega przed skutkami palenia.

Dziennik „Corriere della Sera” informuje, że mężczyzna z pomocą swojego adwokata złożył wniosek przeciwko koncernowi tytoniowemu o zadośćuczynienie na kwotę 100 milionów euro.

Producent natychmiast odpowiedział, że zdjęcie pochodzi z bazy zdjęć utworzonych w oparciu o przepisy europejskie i krajowe. Zasugerowano również, że sprawę należy zgłosić do Komisji Europejskiej lub włoskiego ministerstwa zdrowia.

Źródło: niezależna.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

4 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

4 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

4 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

5 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

5 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

6 dni ago