Aktualności

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR sprawdzi praktyki PZU

W związku z wysyłaniem przez firmę PZU do 98 agencji wstępnych zapytań o informację RFI (Request For Information) Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR sprawdza, czy firma będzie przestrzegać standardów biznesowych podczas przetargów reklamowych.

 
Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR podkreśla: „Firma PZU podpisała w 2008 roku list intencyjny, w którym zobowiązała się do przestrzegania wskazanych zasad. Chcieliśmy upewnić się, że PZU tych zasad w dalszym etapie przetargu będzie przestrzegać. Uzyskaliśmy od działu marketingu i działu zakupów PZU zapewnienie, że tak. Poinformowaliśmy o tym naszych członków”.
 
Największy polski ubezpieczyciel planuje kilka przetargów na działania marketingowe i zaznacza, że zamierza wypłacać wynagrodzenia za udział w przetargu (standardowo jest to 4 tys. zł brutto).  Zasady przetargowe określają, że do właściwego przetargu nie powinno być zaproszonych więcej niż 3-4 agencje. Ta liczba zwiększa się proporcjonalnie w stosunku do liczby agencji, jakie prowadząca przetarg firma zamierza wybrać do współpracy. Zastrzeżenia, jakie zgłosił SKM SAR podczas spotkania z PZU, dotyczyły obaw, czy firma będzie w stanie wiarygodnie ocenić tak liczne odpowiedzi na zapytanie o informację (RFI), skoro ma konkretne wymagania wobec dostawców, i czy bardziej efektywny nie byłby model preselekcji podmiotów. 
 
Stowarzyszenie SAR jest inicjatorem wprowadzenia na polski rynek dobrych praktyk przetargowych. Są one wzorowane na zasadach ustalonych przez Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji Marketingowej (EACA) oraz Światową Federację Reklamodawców (WFA). Stowarzyszenie zostało założone w 1997 roku. Grupę tę tworzy obecnie 95 podmioty, a w jej skład wchodzą: agencje full service, domy mediowe, agencje brand design, interaktywne i event marketingowe.
 
Źródło: www.press.pl
 

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz
Tags: pzuSAR

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

10 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

10 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago