Categories: Aktualności

Strategia zarządzania i sprzedaży w ubezpieczeniach

Jak osiągnąć sukces w branży ubezpieczeń? Jakich błędów powinni wystrzegać się agenci ubezpieczeniowi? Te pytania zadają sobie zarówno początkujący jak i doświadczeni sprzedawcy. Wraz z rozwojem technologii oraz zmianami w zachowaniach konsumentów, nieustannie należy aktualizować swoją strategię biznesową. W poniższym artykule omawiamy najważniejsze elementy strategii sprzedaży i zarządzania przez agentów ubezpieczeniowych.

Po pierwsze: sprzedaż 

Agenci ubezpieczeniowi są motywowani do osiągania coraz wyższych wyników poprzez plany sprzedażowe, konkursy czy premie. To prowadzi do tego, że skupiają się oni najbardziej na jak najwyższej sprzedaży, a usługi doradcze schodzą na dalszy plan. Strategia polegająca przede wszystkim na sprzedaży w długotrwałej perspektywie wcale nie będzie niosła za sobą pozytywnych konsekwencji dla agenta. Klienci, którzy wyczują w trakcie rozmowy, że oferta jest im wciskana „na siłę”, najpewniej bardzo szybko zrezygnują z zakupu i udadzą się do takiego agenta, u którego ich potrzeby, wątpliwości i oczekiwania będą brane pod uwagę. 

Dla dobrego agenta ubezpieczeniowego powinna liczyć się przede wszystkim pomoc oraz lojalność wobec klientów. Taka taktyka prędzej czy później przyniesie spodziewane rezultaty w postaci wysokich wyników sprzedażowych. 

Umiejętność słuchania klienta

Wielu agentów nie potrafi słuchać klientów. Zamiast tego opowiadają jak najwięcej o zaletach oferowanych polis, cenie składek, likwidacji szkód, zakresie ochrony itd. Oczywiście, można o tym mówić, jednak nie wolno zapominać o tym, że stroną, która powinna mówić najwięcej, musi być klient. Jeżeli klient nie będzie miał możliwości swobodnego wypowiedzenia się oraz zadania pytań, poczuje się przytłoczony nadmiarem informacji oraz zlekceważony. 

Umiejętność słuchania to jeden z najważniejszych atrybutów, który wyróżnia profesjonalnego agenta ubezpieczeniowego. Dzięki niej agent ma możliwość poznania realnych potrzeb i oczekiwań swojego klienta. 

Automatyzacja pracy Agenta ubezpieczeniowego

Zadaniem każdego agenta ubezpieczeniowego jest profesjonalna obsługa klienta, co w konsekwencji przekłada się na wyniki sprzedaży. Aby znacznie usprawnić wykonywanie swoich obowiązków, warto zainwestować w dedykowany program dla agenta ubezpieczeniowego. Dzięki niemu można zaoszczędzić mnóstwo czasu oraz – siłą rzeczy – obsłużyć zdecydowanie więcej kontrahentów. Program dla agentów ubezpieczeniowych KA System wiele rzeczy wykonuje automatycznie, co jest ogromnym ułatwieniem. Podczas poszukiwania programu do automatyzacji pracy dla agentów i agencji należy sprawdzać, czy oferuje on cykliczne aktualizacje oraz ulepszenia, dzięki którym narzędzie zawsze będzie działało w sposób wydajny i bezpieczny. 

Znajomość oferty i przepisów prawnych dotyczących branży ubezpieczeń 

Czy ktokolwiek będzie zainteresowany zakupem polisy od kogoś, kto sam nie do końca wie, jakie są jej warunki? Odpowiedź jest prosta: nie. Agent ubezpieczeniowy powinien mieć całą ofertę w małym palcu – dzięki temu w razie jakichkolwiek trudnych pytań czy wątpliwości ze strony dociekliwego klienta zawsze będzie mógł udzielić wszystkich niezbędnych informacji. 

Oprócz znajomości własnej oferty nie wolno także zapominać o tym, aby znać wszystkie przepisy prawne (polskie i europejskie) dotyczące branży ubezpieczeń. Chodzi tu zwłaszcza o akty prawne w zakresie ochrony danych osobowych. Brak zastosowania się do przepisów może wiązać się z bardzo negatywnymi konsekwencjami, z utratą zawiedzionych klientów na czele. 

Fachowa, niezrozumiała terminologia 

Stosowanie niezrozumiałego, specjalistycznego słownictwa to jeden z największych błędów, jaki może popełnić agent ubezpieczeniowy. Nie każdy musi przecież wiedzieć, jaka jest różnica między OC a AC. Klientom należy tłumaczyć wszystko w sposób prosty i zrozumiały. Jednocześnie nie można doprowadzić do sytuacji, w której kontrahenci będą skrępowani z powodu swojej niewiedzy. 

Strategia sprzedaży i zarządzania – podsumowanie 

Praca w branży ubezpieczeniowej wiąże się z wieloma wyzwaniami. Dobry agent ubezpieczeniowy musi nieustannie poszerzać swoją wiedzę oraz cechować się wytrwałością i profesjonalizmem. Powyższe wskazówki z pewnością będą pomocne w zbudowaniu szerokiej bazy klientów oraz zwiększeniu wyników sprzedażowych.

Artykuł partnera

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

3 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

3 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

3 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

3 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

3 dni ago