Aktualności

Sukces biznesowy firm sprzedających ubezpieczenia na raty

W ubiegłym miesiącu minęły dwa lata, jak RESO Europa Service oraz BTA Insurance Company SE nawiązały współpracę z firmą Bacca, dzięki której klienci firmy mają możliwość płatności ratalnej.
 
Od października 2014 roku widoczny jest kilkakrotny wzrost liczby umów i przypisu z polis sprzedanych w systemie ratalnym. Inga Powichrowska, p.o. dyrektora Departamentu Sprzedaży Reso potwierdza: „ Świadczy to o tym, że nie tylko zyskaliśmy nowych klientów w zakresie sprzedaży w systemie ratalnym, ale również decydowali się oni na droższe polisy, czyli szerszy zakres ubezpieczenia. Potwierdza to również średnia składka z polis zawartych w systemie ratalnym”.
 
 
Wspólna oferta BTA, jej partnera generalnego w Polsce – Reso Europa Service oraz Bacca dotyczy płatności ratalnych przy nabyciu ubezpieczeń komunikacyjnych BTA. Propozycja różni się od smart11, ponieważ jej cechą charakterystyczną jest zintegrowanie rat z produktem ochronnym na mocy umowy między BTA i Bacca. W efekcie klient musi jedynie podpisać dwa dokumenty: oświadczenie o poinformowaniu o cesji praw z wierzytelności BTA na rzecz Bacca oraz zgodę na uruchomienie automatycznego polecenia zapłaty ze swojego rachunku. Z kolei smart11 – flagowy projekt Bacca – to typowa umowa pożyczkowa, której przedmiotem jest składka z zawartej polisy.
W pierwszym miesiącu funkcjonowania systemu ratalnego firma sprzedała 46 polis BTA ze średnią składką w wysokości 657,44 zł, co zapewniło łączny przypis na poziomie 30,2 tys. zł. Od tego czasu wszystkie wskaźniki systematycznie rosły i w październiku 2015 roku prezentowały się następująco: 334 wystawione polisy ze średnią jednostkową składką w kwocie 665,16 zł i przypisem rzędu 222,16 tys. zł. – Już po pierwszych 12 miesiącach funkcjonowania ratalnego systemu sprzedaży dało się odczuć pozytywny odbiór tej formuły. Wartości może nie były jeszcze imponujące, natomiast bardziej zależało nam na systematycznym wzroście sprzedażowym, a to udało się osiągnąć w każdym kolejnym miesiącu – powiedział Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso.
Kolejny rok okazał się jeszcze lepszy. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy przypis wzrósł średnio o 613,61%, zaś liczba umów o 512,57%. Średnia składka wzrosła o 119,71%.
Cezary Świerszcz, prezes Bacca, nie kryje zadowolenia i potwierdza, że sprawdzają się prognozy sprzedaży sprzed dwóch lat: „ Realizuje się prognoza, o której mówiliśmy już na początku roku: klienci coraz chętniej korzystają z miesięcznych rat i coraz wyższa jest kwota, którą przeznaczają na ubezpieczenie. Pomimo wzrostu cen OC, nie rezygnują z szerszego zakresu polisy. Szczególnie widoczne zmiany obserwujemy w III kwartale 2016 roku w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z BTA i Reso. Planujemy wdrażać innowacje, które sprawią, że nasza wspólna oferta będzie jeszcze atrakcyjniejsza dla klientów i agentów”.
 
Obecnie Reso i BTA w ciągu jednego miesiąca zbierają przypis równy rocznemu wynikowi sprzedażowemu z pierwszego roku obowiązywania oferty płatności ratalnej. Od października 2015 r. do września 2016 r. wystawiono 13 660 polis, z których zebrano 10,84 mln zł.
 
Źródło: reso.com.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

13 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

13 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago