Aktualności

Cyfrowa rzeczywistość w branży ubezpieczeń

Postawa i wymagania konsumentów to efekt poszukiwań digitalnych rozwiązań firm z branży ubezpieczeń. Ubezpieczyciele  doganiają inne instytucje finansowe takie jak banki, które na tego typu rozwiązania zdecydowały się niemal dwadzieścia lat temu.


 
Dostępność produktów w kanale zdalnym w tym aplikacje mobilne dostępne są u większości ubezpieczycieli
 
Rozwiązania digitalne  to proste, nie pozostawiające wątpliwości i dające pewność że zadziałają tak samo jak te sprzedane w kanale tradycyjnym. Należy pamiętać, że ponad połowa rynku direct stanowią dzisiaj komunikacyjne ubezpieczenia OC. Pozostałe produkty popularne w tym kanale dystrybucji to przede wszystkim autocasco, ubezpieczenia mieszkań oraz ubezpieczenia turystyczne.
 

Ubezpieczenia na życie nie znalazły jeszcze swojego miejsca w cyfrowym świecie

 
Ubezpieczenia na życie ze względu na swoją bardziej dopasowaną do profilu Klienta konstrukcję, w wielu przypadkach także konieczność przeprowadzenia badań medycznych oraz brak spontanicznej świadomości potrzeby ubezpieczenia życia i zdrowia nie znalazły jeszcze swojego miejsca w cyfrowym świecie dystrybucji, choć ta sytuacja z pewnością w najbliższym czasie także ulegnie zmianie. Analiza danych z wykorzystaniem technologii Big Data opartej na modelu 4V,  nie jest już tylko teoria ale faktycznie wykorzystywane narzędzie. Digitalizacja branży ubezpieczeniowej to przede wszystkim lepsza ocena ryzyka, szybsze dotarcie do Klienta z usługą oraz automatyczna analiza potrzeb Klienta, zmieniająca się wraz z upływem czasu od rozpoczęcia wspólnej drogi z danym ubezpieczycielem.
 
Klienci lubią wiedzieć za co płacą i jak działa usługa, którą nabyli, a jest to możliwe tylko przy ograniczonej liczbie funkcjonalności i cech produktu. InsurTech to także dotarcie z technologią do wnętrza mechanizmów firm ubezpieczeniowych i przyspieszenie transformacji w kierunku działania procesowego. Przykład: fakt, że coraz śmielej odmienia się przez przypadki sformułowanie text analytics.
 

Chat bot`y bez ingerencji człowieka sprzedają indywidualnie dobrane polisy

 
Automatyczna analiza danych i tekstów powszechnie dostępnych (np. strony internetowe, portale społecznościowe, inne media) jako narzędzie, podnoszące jakość oceny ryzyka wychodzi powoli z retoryki science-fiction i zaczyna wkraczać w rzeczywistość. Najlepszym przykładem niech będą automatyczne chat bot`y, które bez ingerencji człowieka prowadzą Klienta po jego drodze do nabycia najbardziej odpowiedniego dla niego rozwiązania ubezpieczeniowego. Dzisiaj jedynym rozwiązaniem na polskim rynku tego typu może pochwalić się Allianz, oferujący między ubezpieczenia turystyczne dla użytkowników Facebooka. InsurTech to przede wszystkim automatyzm procesów, ich prostota i dzięki temu bezkonkurencyjny time to market.
 
Źródło: www.strefabiznesu.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Bezpieczne wakacje zaczynają się od odpowiedniego ubezpieczenia 

Wakacje to czas odpoczynku, radości i podróży – ale także moment, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać…

1 dzień ago

Masz polisę OC w DallBogg? Uważaj – sam musisz zadbać o nową umowę 

Rzecznik Finansowy przypomina, że właściciele polis OC w DallBogg nie mogą liczyć na automatyczne przedłużenie…

1 dzień ago

Compensa nagrodzona za innowacyjne produkty ubezpieczeniowe 

Compensa została wyróżniona nagrodą Srebrny Parasol 2025 przyznawaną przez miesięcznik „Home&Market”. Uznanie zdobyły dwa produkty…

2 dni ago

LINK4 stawia na agentów – nowy system, nowe możliwości 

LINK4 uruchomił Nową Strefę Agenta – narzędzie stworzone z myślą o codziennej pracy agentów ubezpieczeniowych.…

2 dni ago

Ubezpieczenia upraw rolnych do zmiany? 

Niestety ograniczony zakres ochrony oraz coraz bardziej nieprzewidywalna pogoda sprawiają, że ubezpieczenia rolne niekiedy przestają…

5 dni ago

Warta wprowadza Pakiet Zwierzę w Podróży 

Śmiało można powiedzieć, że wakacje z czworonogiem przestają być ekstrawagancją, a stają się normą. Właśnie…

5 dni ago