Categories: Aktualności

Cyfrowa rzeczywistość w branży ubezpieczeń

Postawa i wymagania konsumentów to efekt poszukiwań digitalnych rozwiązań firm z branży ubezpieczeń. Ubezpieczyciele  doganiają inne instytucje finansowe takie jak banki, które na tego typu rozwiązania zdecydowały się niemal dwadzieścia lat temu.


 
Dostępność produktów w kanale zdalnym w tym aplikacje mobilne dostępne są u większości ubezpieczycieli
 
Rozwiązania digitalne  to proste, nie pozostawiające wątpliwości i dające pewność że zadziałają tak samo jak te sprzedane w kanale tradycyjnym. Należy pamiętać, że ponad połowa rynku direct stanowią dzisiaj komunikacyjne ubezpieczenia OC. Pozostałe produkty popularne w tym kanale dystrybucji to przede wszystkim autocasco, ubezpieczenia mieszkań oraz ubezpieczenia turystyczne.
 

Ubezpieczenia na życie nie znalazły jeszcze swojego miejsca w cyfrowym świecie

 
Ubezpieczenia na życie ze względu na swoją bardziej dopasowaną do profilu Klienta konstrukcję, w wielu przypadkach także konieczność przeprowadzenia badań medycznych oraz brak spontanicznej świadomości potrzeby ubezpieczenia życia i zdrowia nie znalazły jeszcze swojego miejsca w cyfrowym świecie dystrybucji, choć ta sytuacja z pewnością w najbliższym czasie także ulegnie zmianie. Analiza danych z wykorzystaniem technologii Big Data opartej na modelu 4V,  nie jest już tylko teoria ale faktycznie wykorzystywane narzędzie. Digitalizacja branży ubezpieczeniowej to przede wszystkim lepsza ocena ryzyka, szybsze dotarcie do Klienta z usługą oraz automatyczna analiza potrzeb Klienta, zmieniająca się wraz z upływem czasu od rozpoczęcia wspólnej drogi z danym ubezpieczycielem.
 
Klienci lubią wiedzieć za co płacą i jak działa usługa, którą nabyli, a jest to możliwe tylko przy ograniczonej liczbie funkcjonalności i cech produktu. InsurTech to także dotarcie z technologią do wnętrza mechanizmów firm ubezpieczeniowych i przyspieszenie transformacji w kierunku działania procesowego. Przykład: fakt, że coraz śmielej odmienia się przez przypadki sformułowanie text analytics.
 

Chat bot`y bez ingerencji człowieka sprzedają indywidualnie dobrane polisy

 
Automatyczna analiza danych i tekstów powszechnie dostępnych (np. strony internetowe, portale społecznościowe, inne media) jako narzędzie, podnoszące jakość oceny ryzyka wychodzi powoli z retoryki science-fiction i zaczyna wkraczać w rzeczywistość. Najlepszym przykładem niech będą automatyczne chat bot`y, które bez ingerencji człowieka prowadzą Klienta po jego drodze do nabycia najbardziej odpowiedniego dla niego rozwiązania ubezpieczeniowego. Dzisiaj jedynym rozwiązaniem na polskim rynku tego typu może pochwalić się Allianz, oferujący między ubezpieczenia turystyczne dla użytkowników Facebooka. InsurTech to przede wszystkim automatyzm procesów, ich prostota i dzięki temu bezkonkurencyjny time to market.
 
Źródło: www.strefabiznesu.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

20 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

20 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

20 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

2 dni ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

2 dni ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

3 dni ago