PZU SA i Warta w związku ze szkodami spowodowanymi przez orkan Ksawery, zaoferowały swoim klientom szybszą, uproszczoną ścieżkę zgłaszania szkód po wichurach i innych anomaliach pogodowych.
Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód w Warcie powiedział, że:
„Po przejściu sierpniowych nawałnic liczba zgłoszonych szkód w niektórych województwach była 3-4 razy wyższa niż zwykle. Również teraz spodziewamy się znaczącego wzrostu spraw. Jesteśmy jednak przygotowani na tego typu sytuacje. Przy większej liczbie zgłoszeń jesteśmy w stanie szybko oddelegować odpowiednią liczbę ekspertów, którzy są przygotowani do prowadzenia spraw tzw. szybką ścieżką”.
Statystyki pokazują, że standardowo w ubezpieczeniach mienia ponad 50% szkód jest likwidowanych w trybie uproszczonym. Oznacza to, że nie trzeba angażować rzeczoznawcy. Decyzja o wypłacie odszkodowania jest podejmowana w trakcie rozmowy telefonicznej. Taki tryb w związku z ostatnimi wichurami jest podejmowany najczęściej.
Zakres szkód ustalany przez likwidatora jest w większości wypadków po rozmowie telefonicznej. Jednocześnie dokonuje się kalkulacji w systemie eksperckim. Tak ustalona wysokość odszkodowania może zostać natychmiastowo wypłacona po akceptacji poszkodowanego. Cały proces może trwać tylko kilka dni.
PZU SA zapewnia, że została zwiększona liczba konsultantów na infolinii. Dzięki temu szybko można zgłosić szkodę i uzyskać odszkodowanie. Oprócz tego przypomina się, że szkody można zgłaszać również za pośrednictwem innych kanałów. Chodzi tu o internet i bezpośrednio w placówkach terenowych. Oprócz tego PZU przypomina jak powinno się starać zminimalizować straty po działaniu żywiołu i zapobiegać powiększaniu szkody. Eksperci zaznaczają, że nie ma przeszkód, by po wykonaniu dokumentacji fotograficznej, nie czekając na rzeczoznawcę, przystąpić do sprzątania i zabezpieczenia mienia. PZU informują również o możliwości samodzielnego wyliczenia szkody za pośrednictwem aplikacji mobilnej (wykorzystując przesłany po zgłoszeniu szkody link). Aplikacja pozwala na wyliczenie odszkodowania bez oględzin rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia.
Źródło: www.gu.com.pl, PZU, Warta
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…