Aktualności

Szybsza ścieżka zgłaszania szkód po „Ksawerym”

PZU SA i Warta w związku ze szkodami spowodowanymi przez orkan Ksawery, zaoferowały swoim klientom szybszą, uproszczoną ścieżkę zgłaszania szkód po wichurach i innych anomaliach pogodowych.
 
Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód w Warcie powiedział, że:
 
„Po przejściu sierpniowych nawałnic liczba zgłoszonych szkód w niektórych województwach była 3-4 razy wyższa niż zwykle. Również teraz spodziewamy się znaczącego wzrostu spraw. Jesteśmy jednak przygotowani na tego typu sytuacje. Przy większej liczbie zgłoszeń jesteśmy w stanie szybko oddelegować odpowiednią liczbę ekspertów, którzy są przygotowani do prowadzenia spraw tzw. szybką ścieżką”.
 
Statystyki pokazują, że standardowo w ubezpieczeniach mienia ponad 50% szkód jest likwidowanych w trybie uproszczonym. Oznacza to, że nie trzeba angażować rzeczoznawcy. Decyzja o wypłacie odszkodowania jest podejmowana w trakcie rozmowy telefonicznej. Taki tryb w związku z ostatnimi wichurami jest podejmowany najczęściej.
 
Zakres szkód ustalany przez likwidatora jest w większości wypadków po rozmowie telefonicznej. Jednocześnie dokonuje się kalkulacji w systemie eksperckim. Tak ustalona wysokość odszkodowania może zostać natychmiastowo wypłacona po akceptacji poszkodowanego. Cały proces może trwać tylko kilka dni.
 

Jak radzi sobie PZU?

 
PZU SA zapewnia, że została zwiększona liczba konsultantów na infolinii. Dzięki temu szybko można zgłosić szkodę i uzyskać odszkodowanie. Oprócz tego przypomina się, że szkody można zgłaszać również za pośrednictwem innych kanałów. Chodzi tu o internet i bezpośrednio w placówkach terenowych. Oprócz tego PZU przypomina jak powinno się starać zminimalizować straty po działaniu żywiołu i zapobiegać powiększaniu szkody. Eksperci zaznaczają, że nie ma przeszkód, by po wykonaniu dokumentacji fotograficznej, nie czekając na rzeczoznawcę, przystąpić do sprzątania i zabezpieczenia mienia. PZU informują również o możliwości samodzielnego wyliczenia szkody za pośrednictwem aplikacji mobilnej (wykorzystując przesłany po zgłoszeniu szkody link). Aplikacja pozwala na wyliczenie odszkodowania bez oględzin rzeczoznawcy na miejscu zdarzenia.
 
Źródło: www.gu.com.pl, PZU, Warta

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

3 godziny ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

3 godziny ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

22 godziny ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

22 godziny ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago