Jak wynika z wstępnego podsumowania Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), na podstawie deklaracji przekazanych przez touroperatorów – ponad 6 milionów Polaków wykupiło w ubiegłym roku wakacje w biurach.
Najchętniej umowy z touroperatorami podpisywaliśmy w maju lub czerwcu (po ponad 700 tysięcy umów w każdym z tych miesięcy). Najmniejszy ruch w biurach podróży był na przełomie roku: w grudniu i styczniu (po 380 tysięcy podpisanych umów). Miniony rok był pierwszym w działalności Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.
Teraz co miesiąc 3,5 tysiąca organizatorów turystyki i pośredników turystycznych składa deklaracje do Funduszu o sprzedanych imprezach turystycznych. Z uiszczanych przez touroperatorów składek TFG zgromadził obecnie ponad 40 mln złotych na potencjalne wypłaty dla klientów na wypadek niewypłacalności biura podróży. Blisko 80 procent wszystkich wpłat jest za zagraniczne wycieczki czarterowe.
Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, w ramach którego funkcjonuje TFG podsumowuje: „ Dla TFG był to niezwykle pracowity rok, szczególnie, że rynek turystyczny był dla nas nowym obszarem działalności. Dziś, dzięki Funduszowi, turystyka jest jedyną branżą usługową, której klienci są w pełni zabezpieczeni finansowo na wypadek niewypłacalności”.
W życie wchodzą nowe przepisy rozszerzające krąg podmiotów, które zobowiązane będą płacić składki na TFG. Zmianie ulegnie też wysokość składek – np. dla klientów kupujących imprezy z dojazdem własnym, zostaną one obniżone nawet o 50 procent. Ponadto w ramach nowych obowiązków ustawowych TFG ma zbudować nową ewidencję, w której zarejestrowane będą wszystkie biura podróży działające w Polsce, co przyczyni się m.in. do zoptymalizowania komunikacji z organizatorami imprez turystycznych. Nowy rejestr zastąpi obecną Centralną Ewidencję Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych (CEOTiPT) – będzie on dostępny jak dotychczas – na stronach internetowych Ministerstwa Sportu i Turystyki, a TFG będzie administratorem nowej bazy. Szczegóły zmian znaleźć można w zakładce Nowe przepisy od 1 lipca 2018 roku na stronach Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Źródło: www.pomorska.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…