Ponad milion złotych wypłacił dotychczas Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) klientom niewypłacalnego biura podróży Olimp. Środki finansowe trafiły do niemal czterystu osób w ramach drugiego filara zabezpieczeń finansowych dla podróżnych.
Touroperator posiadał dwa zabezpieczenie finansowe w formie gwarancji ubezpieczeniowych: w AXA Ubezpieczenia dla wyjazdów wykupionych po 21 lipca 2018 r. (łączna kwota gwarancji opiewała na 1,8 mln zł) i Signal Iduna dla wcześniej zawartych umów (1,5 mln zł). Pieniędzy tych nie starczyło jednak dla wszystkich poszkodowanych podróżnych i dlatego uruchomione zostały środki z TFG.
Małgorzata Ślepowrońska, członek zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego podsumowuje: „Taka niewypłacalność uwidacznia istotną rolę TFG. Gdyby nie pieniądze gromadzone w Funduszu, klienci niewypłacalnego biura Olimp straciliby ponad 1,5 mln zł”. Renata Mentlewicz, dyrektor Biura TFG dodaje: „W ostatnich dniach uruchomiliśmy już piątą transzę wypłat. Szacujemy, że łącznie odpowiedzialność Funduszu za Olimp może przekroczyć 1,6 mln zł”.
Procedura wyglądała następująco: klienci biura Olimp zgłaszali do AXA Ubezpieczenia wnioski o zwrot wpłat za imprezy turystyczne, które nie doszły do skutku. Gdy pieniądze z gwarancji touroperatora wyczerpały się, ubezpieczyciel zawiadomił TFG. Ten zaś uruchomił wypłaty, bezpośrednio na konta poszkodowanych klientów, na podstawie list otrzymanych od zakładu (zajmował się on zbieraniem i weryfikowaniem roszczeń poszkodowanych klientów).
Źródło: www.ufg.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…