Categories: Aktualności

TFG: Ponad milion złotych dla poszkodowanych turystów

Ponad milion złotych wypłacił dotychczas Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) klientom niewypłacalnego biura podróży Olimp. Środki finansowe trafiły do  niemal czterystu osób w ramach drugiego filara zabezpieczeń finansowych dla podróżnych.

Krakowskie biuro ogłosiło niewypłacalność na początku marca 2019 roku

Touroperator posiadał dwa zabezpieczenie finansowe w formie gwarancji ubezpieczeniowych: w AXA Ubezpieczenia dla wyjazdów wykupionych po 21 lipca 2018 r. (łączna kwota gwarancji opiewała na 1,8 mln zł) i Signal Iduna dla wcześniej zawartych umów (1,5 mln zł). Pieniędzy tych nie starczyło jednak dla wszystkich poszkodowanych podróżnych i dlatego uruchomione zostały środki z TFG.

TFG: „Gdyby nie pieniądze gromadzone w Funduszu, klienci niewypłacalnego biura Olimp straciliby ponad 1,5 mln zł”

Małgorzata Ślepowrońska, członek zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego podsumowuje: „Taka niewypłacalność uwidacznia istotną rolę TFG. Gdyby nie pieniądze gromadzone w Funduszu, klienci niewypłacalnego biura Olimp straciliby ponad 1,5 mln zł”.  Renata Mentlewicz, dyrektor Biura TFG dodaje: „W ostatnich dniach uruchomiliśmy już piątą transzę wypłat. Szacujemy, że łącznie odpowiedzialność Funduszu za Olimp może przekroczyć 1,6 mln zł”.

Już po raz drugi Fundusz przejął zobowiązania za niewypłacalne biuro podróży – w ub.r. wypłacił ponad 70 tys. zł blisko pięćdziesięciu klientom biura podróży Martin z Piły

Procedura wyglądała następująco: klienci biura Olimp zgłaszali do AXA Ubezpieczenia wnioski o zwrot wpłat za imprezy turystyczne, które nie doszły do skutku. Gdy pieniądze z gwarancji touroperatora wyczerpały się, ubezpieczyciel zawiadomił TFG. Ten zaś uruchomił wypłaty, bezpośrednio na konta poszkodowanych klientów, na podstawie list otrzymanych od zakładu (zajmował się on zbieraniem i weryfikowaniem roszczeń poszkodowanych klientów).

Źródło: www.ufg.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago