Ponad milion złotych wypłacił dotychczas Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) klientom niewypłacalnego biura podróży Olimp. Środki finansowe trafiły do niemal czterystu osób w ramach drugiego filara zabezpieczeń finansowych dla podróżnych.
Touroperator posiadał dwa zabezpieczenie finansowe w formie gwarancji ubezpieczeniowych: w AXA Ubezpieczenia dla wyjazdów wykupionych po 21 lipca 2018 r. (łączna kwota gwarancji opiewała na 1,8 mln zł) i Signal Iduna dla wcześniej zawartych umów (1,5 mln zł). Pieniędzy tych nie starczyło jednak dla wszystkich poszkodowanych podróżnych i dlatego uruchomione zostały środki z TFG.
Małgorzata Ślepowrońska, członek zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego podsumowuje: „Taka niewypłacalność uwidacznia istotną rolę TFG. Gdyby nie pieniądze gromadzone w Funduszu, klienci niewypłacalnego biura Olimp straciliby ponad 1,5 mln zł”. Renata Mentlewicz, dyrektor Biura TFG dodaje: „W ostatnich dniach uruchomiliśmy już piątą transzę wypłat. Szacujemy, że łącznie odpowiedzialność Funduszu za Olimp może przekroczyć 1,6 mln zł”.
Procedura wyglądała następująco: klienci biura Olimp zgłaszali do AXA Ubezpieczenia wnioski o zwrot wpłat za imprezy turystyczne, które nie doszły do skutku. Gdy pieniądze z gwarancji touroperatora wyczerpały się, ubezpieczyciel zawiadomił TFG. Ten zaś uruchomił wypłaty, bezpośrednio na konta poszkodowanych klientów, na podstawie list otrzymanych od zakładu (zajmował się on zbieraniem i weryfikowaniem roszczeń poszkodowanych klientów).
Źródło: www.ufg.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…