Aktualności

Towarzystwa ubezpieczeniowe odnotowują lawinową liczbę zgłoszeń po nawałnicach

Nawałnice, które kilka dni temu przeszły przez Polskę spowodowały ogromną liczbę szkód. Właściciele nieruchomości, które ucierpiały przez warunki pogodowe zgłaszają się do ubezpieczycieli po odszkodowania. Warta rekordową w tym roku liczbę zgłoszeń odnotowała 3 lipca, a Uniqa od czwartku do poniedziałku zarejestrowała 350 szkód spowodowanych nawałnicami.

 
Warunki pogodowe spowodowały ogromną liczbę szkód
 
Piotr Luśniak, zastępca dyrektora Biura Likwidacji Szkód Ergo Hestii potwierdza lawinową liczbę zgłoszeń: „Zaobserwowaliśmy dzienne zwyżki nawet do 350 proc. wobec standardowej liczby zgłoszeń szkód majątkowych”. Podobnego zdana jest Katarzyna Grześkowiak, prezes InterRisku: „W ostatnich dniach obserwujemy zwiększoną ilość szkód, zgłaszanych z regionów, w których miały miejsce trudne warunki pogodowe. Szkód jest więcej niż zwykle, ale mają raczej charakter lokalny”.
 
Towarzystwa deklarują, że mimo większej liczby zgłoszeń bez problemu radzą sobie z obsługą szkód
 
Michał Makarczyk, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód w Compensie: „Na bieżąco monitorujemy, jak dużo ich do nas wpływa, i w zależności od sytuacji uruchamiamy działania usprawniające proces likwidacji. Jak przypomina Piotr Luśniak: „latem anomalie pogodowe są częste i Ergo Hestia każdorazowo jest gotowa na przyjęcie większej liczby zgłoszeń po ich wystąpieniu”.
Inne zakłady ubezpieczeń także utrzymują, że zmienna letnia aura nie jest dla nich zaskoczeniem, i w razie potrzeby uruchamiają procedury pozwalające na obsługę wielu szkód.
 
Uproszczona likwidacja szkód
 
Procedura szybkiej ścieżki najczęściej włączana jest wtedy, gdy szkody nie przekraczają określonej w ogólnych warunkach ubezpieczenia sumy, a także wtedy, gdy spraw jest więcej niż zazwyczaj. Szkody spowodowane przez nawałnice często nie są wysokie. W takiej sytuacji towarzystwa przeważnie stosują uproszczoną likwidację szkód, która pozwala na ekspresową wypłatę odszkodowania – bez konieczności wizyty likwidatora szkód, a jedynie na podstawie rozmowy telefonicznej oraz dokumentacji fotograficznej.
 
Natychmiastowa pomoc ubezpieczycieli
 
Ergo Hestia deklaruje, że częściej niż w co drugim przypadku może pomóc praktycznie natychmiast i już dniu zgłoszenia szkody podejmuje decyzję o odszkodowaniu. Klienci Avivy mają możliwość zlikwidowania szkód huraganowych i zalaniowych w trybie uproszczonym, zajmującym ok. 25 minut. Generali uproszczoną procedurę proponuje klientom przy niewielkich uszkodzeniach mienia, o ile jest to pierwsze zgłoszenie w okresie ubezpieczenia. „Celem jest niedopuszczenie do wydłużenia procesu likwidacji szkody” – podkreśla Grzegorz Smolarczyk, dyrektor departamentu odszkodowań i świadczeń w firmie Uniqa.
 
Źródło: www.rp.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

O czym warto pamiętać, kupując ubezpieczenie na ferie? 

Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…

3 dni ago

Agro Pakiet od InterRisk – nie tylko ochrona majątku, ale także rolnika i jego bliskich 

Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…

3 dni ago

Dotowane ubezpieczenia upraw – kompleksowa ochrona dla rolników 

Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…

4 dni ago

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na energetykę 

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…

4 dni ago

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

6 dni ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

6 dni ago