Nawałnice, które kilka dni temu przeszły przez Polskę spowodowały ogromną liczbę szkód. Właściciele nieruchomości, które ucierpiały przez warunki pogodowe zgłaszają się do ubezpieczycieli po odszkodowania. Warta rekordową w tym roku liczbę zgłoszeń odnotowała 3 lipca, a Uniqa od czwartku do poniedziałku zarejestrowała 350 szkód spowodowanych nawałnicami.
Warunki pogodowe spowodowały ogromną liczbę szkód
Piotr Luśniak, zastępca dyrektora Biura Likwidacji Szkód Ergo Hestii potwierdza lawinową liczbę zgłoszeń: „Zaobserwowaliśmy dzienne zwyżki nawet do 350 proc. wobec standardowej liczby zgłoszeń szkód majątkowych”. Podobnego zdana jest Katarzyna Grześkowiak, prezes InterRisku: „W ostatnich dniach obserwujemy zwiększoną ilość szkód, zgłaszanych z regionów, w których miały miejsce trudne warunki pogodowe. Szkód jest więcej niż zwykle, ale mają raczej charakter lokalny”.
Towarzystwa deklarują, że mimo większej liczby zgłoszeń bez problemu radzą sobie z obsługą szkód
Michał Makarczyk, dyrektor zarządzający ds. likwidacji szkód w Compensie: „Na bieżąco monitorujemy, jak dużo ich do nas wpływa, i w zależności od sytuacji uruchamiamy działania usprawniające proces likwidacji. Jak przypomina Piotr Luśniak: „latem anomalie pogodowe są częste i Ergo Hestia każdorazowo jest gotowa na przyjęcie większej liczby zgłoszeń po ich wystąpieniu”.
Inne zakłady ubezpieczeń także utrzymują, że zmienna letnia aura nie jest dla nich zaskoczeniem, i w razie potrzeby uruchamiają procedury pozwalające na obsługę wielu szkód.
Uproszczona likwidacja szkód
Procedura szybkiej ścieżki najczęściej włączana jest wtedy, gdy szkody nie przekraczają określonej w ogólnych warunkach ubezpieczenia sumy, a także wtedy, gdy spraw jest więcej niż zazwyczaj. Szkody spowodowane przez nawałnice często nie są wysokie. W takiej sytuacji towarzystwa przeważnie stosują uproszczoną likwidację szkód, która pozwala na ekspresową wypłatę odszkodowania – bez konieczności wizyty likwidatora szkód, a jedynie na podstawie rozmowy telefonicznej oraz dokumentacji fotograficznej.
Natychmiastowa pomoc ubezpieczycieli
Ergo Hestia deklaruje, że częściej niż w co drugim przypadku może pomóc praktycznie natychmiast i już dniu zgłoszenia szkody podejmuje decyzję o odszkodowaniu. Klienci Avivy mają możliwość zlikwidowania szkód huraganowych i zalaniowych w trybie uproszczonym, zajmującym ok. 25 minut. Generali uproszczoną procedurę proponuje klientom przy niewielkich uszkodzeniach mienia, o ile jest to pierwsze zgłoszenie w okresie ubezpieczenia. „Celem jest niedopuszczenie do wydłużenia procesu likwidacji szkody” – podkreśla Grzegorz Smolarczyk, dyrektor departamentu odszkodowań i świadczeń w firmie Uniqa.
Źródło: www.rp.pl
Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…
Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…
O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…
Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…
Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…
Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…