Categories: Aktualności

TubaPay rewolucjonizuje polski rynek płatności za ubezpieczenia

Ubezpieczenia to branża wymagająca rozwiązań technologicznych uwzględniających jej specyfikę. Dotyczy to również rozwiązań płatniczych, które w tym sektorze zmieniają się obecnie za sprawą Bacca. Firma rozwija na rynku ubezpieczeniowym swoje rozwiązanie TubaPay, które pozwalają na bezgotówkowe rozliczanie się z klientami. 

 

Od lat stale rośnie liczba kart płatniczych

 

Jak wynika z Badania Narodowego Banku Polskiego opublikowanego w styczniu 2019 roku -na polskim rynku w obiegu jest ponad 40 mln kart płatniczych. Przy ich użyciu dokona się ponad 5,5 mld transakcji na łączną wartość blisko 750 mld PLN w 2019 roku. W tym samym czasie rośnie znaczenie operacji bezgotówkowych w punktach handlowych i usługowych wyposażonych w ponad 700 tysięcy terminali, a zmniejsza się sieć bankomatów, których liczba spadła poniżej 23 tysięcy. Coraz więcej firm z różnych sektorów polskiego rynku zauważa rosnącą popularność takiego sposobu płatności i dostosowuje pod to swoje działania.

 

Badania potwierdzają też rosnące zainteresowanie konsumentów wygodną płatnością na miejscu, aż 90% z nich chętnie zrealizuje płatność kartą. Posiadanie terminala buduje przewagę konkurencyjną lub staje się wręcz obowiązkiem, jeśli inni świadczeniodawcy przyjmują płatność kartą. Płatności bezgotówkowe są  znacznie bezpieczniejsze, wygodniejsze, a przede wszystkim ich działanie przynosi korzyści nie tylko klientom, odbiorcom, ale również biznesowi.

 

Polacy korzystają z kart w sklepach częściej niż mieszkańcy strefy euro

 

Jesteśmy też w awangardzie wykorzystania płatności zbliżeniowych oraz płatności telefonem przez google pay i apple pay. Dostęp do płatności bezgotówkowych staje się w Polsce coraz ważniejszy.

 

Sektor ubezpieczeń

 

Sektor ubezpieczeń również został wsparty nowatorskim pomysłem. TubaPay to innowacyjna usługa, która zyskała już akceptację wielu ubezpieczycieli i rynku agencyjnego. Dzięki temu rozwiązaniu ubezpieczyciele mogą całkowicie zrezygnować z obrotu gotówką, a zintegrowany system wykorzystuje jeden terminal płatniczy, który przyjmie płatność za każdą polisę ubezpieczeniową. Ubezpieczyciel otrzymuje informację o płatności w ciągu kilku sekund. Integracja z systemem powoduje, że płatność trafi do niego bezpośrednio, a środki będzie miał już następnego dnia. Agenci ubezpieczeniowi nie ponoszą kosztów związanych z płatnością kartą na rzecz zintegrowanych ubezpieczycieli i dzięki temu oszczędzają pieniądze na rozliczeniu z ubezpieczycielem.

 

Klienci kupujący ubezpieczenie u Agentów, którzy wykorzystują system TubaPay mogą wygodnie płacić kartą bez wcześniejszego przygotowania gotówki. Wszystkie wykonywane transakcje z wykorzystaniem tej usługi są bezpiecznie i jednoznacznie rozliczone gdyż są zabezpieczone unikalnym kodem. Agent ubezpieczeniowy nie wprowadza na terminalu żadnych informacji. Do ich wymiany między systemem TubaPay, a systemem kartowym używa tylko i wyłącznie swojego telefonu.

 

Dzięki wdrażaniu takich innowacji, natychmiastowe płatności bezgotówkowe zdominują rynek wielu branż, w tym sektora ubezpieczeń, jednocześnie podnosząc sprawność i rentowność rynku zarówno po stronie pośredników, jak i ubezpieczycieli.

 

 

* źródło: „Informacja o kartach płatniczych III kwartał 2018 r.”, NBP, grudzień 2018

** źródło: „Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego”, NBP, luty 2017

https://www.cashless.pl/wiadomosci/platnosci-mobilne/3751-blik-chwali-sie-statystykami-liczba-uzytkownikow-w-ciagu-roku-wzrosla-dwukrotnie

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

22 godziny ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

22 godziny ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago