W najbliższym czasie uzyskanie rzetelnych informacji na temat przedsiębiorstw z branży turystycznej może być bardzo ważne. Nowy portal Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego ma być miejscem prezentowania danych o rynku a także ułatwiać turystom uzyskiwanie wiedzy na temat przedsiębiorstw z branży. Za jego pośrednictwem firmy turystyczne będą mogły również składać deklaracje i odprowadzać składki do TFG.
TFG powstał na mocy ustawy z dnia 22 lipca 2016 roku o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz.U. z 2016r. poz.1334). Turystyczny Fundusz Gwarancyjny nie posiada osobowości prawnej i utworzony został w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym, który zapewnia jego obsługę.
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny pełni bardzo ważną rolę dla klientów m.in. biur turystycznych, ponieważ stanowi dodatkowe zabezpieczenie na wypadek niewypłacalności organizatorów turystyki lub pośredników turystycznych. Przedsiębiorcy, którzy zajmują się organizowaniem imprez turystycznych są zobowiązani do odprowadzania składek na rzecz Funduszu a wysokość składek uzależniona jest od kraju, w którym ma się odbywać impreza turystyczna oraz wybranego środka transportu. W przypadku niewypłacalności organizatora turystyki oraz wyczerpania zabezpieczenia finansowego (np. gwarancji ubezpieczeniowej) Turystyczny Fundusz Gwarancyjny ze zgromadzonych wcześniej składek pokrywa koszty m.in. powrotu klientów do kraju.
Nowy portal ma zadanie pełnić rolę informacyjną dla turystów na temat przedsiębiorstw z branży turystycznej oraz ma być miejscem prezentowania danych o rynku, a także elektroniczną wersją Centralnej Ewidencji podmiotów z branży turystycznej. Strona będzie pomocna przede wszystkim dla firm z branży turystycznej, ponieważ za jej pośrednictwem będzie można składać elektronicznie deklaracje, korygować je a także odprowadzać składki do TFG. Co ważne za pomocą strony przedsiębiorcy mogą w łatwy sposób komunikować się z TFG i Urzędami Marszałkowskimi, co znacznie ułatwi funkcjonowanie w obecnej sytuacji.
Natomiast klienci biur turystycznych będą mogli zweryfikować czy dany przedsiębiorca posiada wpis do prowadzonego przez marszałków województw rejestru organizatorów turystyki i powiązanych usług turystycznych oraz czy posiada wymagane zabezpieczenie finansowe. Pozwoli to na ubieganie się o zwrot poniesionych wpłat w przypadku upadłości biura lub na spokojne dokończenie urlopu i powrót do kraju. Za pośrednictwem portalu klienci będą mogli również sprawdzić status takiej wypłaty ze środków Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego.
Jak poinformował UFG portal TFG powstał z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa dzięki finansowaniu z funduszy Unii Europejskiej. Wartość wsparcia UE wyniosła 5 686 041,19 zł.
Adres portalu: https://tfg.ufg.pl/
Źródło: UFG
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…