Komisja Nadzoru Finansowego ogłosiła laureatów wyróżnienia „Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji”. Tytuł, który przyznawany jest za otwartość na dialog, dążenie do porozumienia i rozstrzyganie sporów na drodze mediacji otrzymało między innymi Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”.
18 października KNF wyróżniła podmioty najbardziej zaangażowane w proces mediacji w 2023 roku. Wśród instytucji, które otrzymały tytuł Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji znalazły się takie podmioty, jak:
Jak wspominaliśmy, w tym roku wyróżnienie otrzymało TUW „TUW”. Ubezpieczyciel, od 32 lat swojej działalności opiera się na idei wzajemności ubezpieczeniowej, a także na kulturze dialogu, co sprawia, że Towarzystwo przykłada wagę do osiągania porozumień.
– Towarzystwo ceni mediację jako dobrowolny i poufny proces, w którym fachowo przygotowana, niezależna i bezstronna osoba, pomaga poradzić sobie stronom z powstałym sporem. Przede wszystkim mediacje pozwalają na określenie kwestii spornych, zmniejszenie barier komunikacyjnych oraz opracowanie propozycji rozwiązań i – jeśli taka jest wola stron – prowadzą do zawarcia porozumienia, które satysfakcjonuje obie strony – powiedział Jerzy Lenard, Prezes Zarządu TUW „TUW”.
Wyróżnienie „Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji” jest przyznawane instytucjom finansowym, które propagują polubowne metody rozwiązywania sporów, a kontakty z klientami opierają się na otwartości, dialogu i dążeniu do porozumienia. KNF po raz 10. wyłoniła laureatów, w tym roku wyróżnienie trafiło do wspomnianych wyżej 12 instytucji finansowych.
Z danych KNF wynika, że od października 2021 roku w Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF zainicjowanych zostało 64 200 postępowań dotyczących tego rodzaju sporu. Do końca września 2024 roku zakończonych zostało 60 024 mediacji, z czego w 44 558 postępowaniach doszło do zawarcia ugody, a 15 463 postępowań zakończyło się bez zawarcia ugody. Oznacza to, że ponad 74% prowadzonych postępowań mediacyjnych dotyczących umów o kredyty lub pożyczki denominowane lub indeksowane do waluty innej niż waluta polska zakończyło się zawarciem ugody.
Źródło: KNF, TUW „TUW”
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…