Aegon Polska wystartował z aplikacją Mój Aegon, która umożliwia klientom zdalne zawieranie umów ubezpieczenia. W tej chwili wdrożona została pierwsza faza projektu, który docelowo zakłada stworzenie online’owej platformy do całościowej obsługi ubezpieczeń na życie bez wychodzenia z domu.
Uruchomiona przez ubezpieczyciela aplikacja pozwala klientom na zdalne złożenie wniosku oraz podpisanie umowy ubezpieczenia na życie. Co więcej nie jest konieczne drukowanie dokumentów oraz podpisywanie ich fizycznie, bowiem cały proces przebiega cyfrowo, łącznie z podpisem pod ankietą medyczną.
Jak w praktyce wygląda zdalny zakup ubezpieczenia? Przedstawione rozwiązanie jest zintegrowane z aplikacją sprzedażową towarzystwa. Po tym, jak klient wraz z agentem wypełni wniosek (np. podczas wideokonferencji) otrzyma maila z kompletem dokumentów oraz możliwością złożenia podpisu cyfrowo przez aplikację Mój Aegon. Dzięki temu, że klient działa w pełni cyfrowo agent zyskuje pewność, że złożony wniosek jest poprawny i kompletny.
Co ciekawe dotychczas prawie 60 procent czasu pracy agenta – od momentu złożenia wniosku do przesłania go do ubezpieczyciela – zabierało sprawdzenie dokumentów papierowych i uzupełniania ich braków.
– Dzięki realizacji całego procesu online agent ma pełną kontrolę nad przebiegiem sprzedaży ubezpieczenia. Kluczowe elementy tego procesu związane z potwierdzeniem tożsamości, czy podpisaniem dokumentów przez klienta mogą teraz być wykonane sprawniej, nawet w trakcie jednego kontaktu z klientem. Nasze rozwiązanie pomoże współpracującym z nami pośrednikom zwiększyć efektywność i koncentrować się na najważniejszym aspekcie ich pracy – rozmowie z klientami. Nie byłoby to możliwe bez zapoczątkowanej znacznie wcześniej digitalizacji naszych procesów. Najpierw, bowiem powstała nowoczesna aplikacja sprzedażowa Salsa, która prowadzi agenta i klienta przez wszystkie etapy procesu sprzedaży: analizę potrzeb, rekomendację adekwatnego produktu i zebranie informacji koniecznych do wystawienia polisy. Obecnie rozszerzyliśmy ten proces o zdalne potwierdzanie tożsamości i elektroniczny podpis klienta – mówi Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.
Z podanych przez ubezpieczyciela informacji wynika, że uwierzytelnienie tożsamości oparte jest na usłudze mojeID, rozwiązaniu zaprojektowanym przez KIR. Dzięki temu identyfikacja klienta i logowanie się na platformie Mój Aegon możliwe jest za pomocą danych posiadanych przez dostawców tożsamości uczestniczących w mojeID, obecnie danych bankowych. Wystarczy, że klient po wejściu do serwisu mojeID wybierze swój bank – wówczas nastąpi przekierowanie do witryny, gdzie po zalogowaniu i udzieleniu zgody bank potwierdzi jego tożsamość, po czym klient wróci do aplikacji Mój Aegon. Niezwykle istotne jest to, że bank nie ma wglądu do aktywności klienta poza systemem bankowym, a ubezpieczyciel nie zna danych logowania na rachunek osobisty klienta.
Obecnie wdrożone rozwiązania to tylko element docelowego serwisu. Mój Aegon zaprojektowano, jako wszechstronną platformę do kontaktu i obsługi klienta, a także archiwizacji dokumentów. Za pośrednictwem aplikacji klient może w tej chwili podpisać umowę, ale wkrótce będzie mógł też zrobić zlecenia dotyczące swojej umowy ubezpieczenia np. zmienić dane osobowe lub ustanowić osobę uposażoną. Co więcej na bieżąco sprawdzi także szczegóły swojej polisy, zapozna się z OWU, regulaminami i innymi istotnymi dokumentami.
– Pandemia była akceleratorem w przenoszeniu naszych codziennych spraw i zwyczajów zakupowych do świata online. W ciągu roku zrobiliśmy postęp, który w normalnych okolicznościach zająłby kilka lat, bo takie są oczekiwania klientów i partnerów. Jako Aegon chcemy być w czołówce cyfrowych firm ubezpieczeniowych, zapewniając naszym partnerom sprzedaży i klientom w pełni zdalny, wygodny i efektywny proces zarówno zawarcia, jak i późniejszej obsługi ubezpieczenia życiowego – dodaje Jan Zimowicz.
Źródło: Aegon Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…