W poniedziałek 10 października br. Concordia otworzyła jesienny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw rolnych, obejmujący uprawy zbóż ozimych (pszenica, pszenżyto, jęczmień i żyto) oraz rzepaku ozimego. Już podczas pierwszego dnia sprzedaży polis zakład zarejestrował aż 15 tysięcy zapytań ofertowych.
Mniej pieniędzy na sezon jesienny
Ministerialny budżet dopłat do składek za ubezpieczenie ustalony został na poziomie analogicznym do 2015 r., przy jednoczesnym wzroście dofinansowania z 50 proc. do 65 proc. W 2016 r. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podpisało umowy z trzema firmami ubezpieczeniowymi, w tym między innymi z Concordią Polska TUW. Limity państwowych dopłat ustalane są w ujęciu rocznym, co oznacza, że jeśli w sezonie wiosennym rolnicy skorzystali ze sporej ich części, na sezon jesienny pozostało mniej pieniędzy, które szybko się wyczerpują. Mając na uwadze wyższe kwoty dopłat oraz stawki za ubezpieczenie adekwatne do ryzyka ubezpieczeniowego, znacząco spadł areał możliwy do ubezpieczenia. W konsekwencji mniejsza ilość rolników skorzysta z zakupu dotowanych ubezpieczeń.
Zeszłoroczne i tegoroczne szkody powodują wzrost zainteresowania ubezpieczeniem
Rolnicy doświadczeni szkodami, wykazują zwiększone zainteresowanie ubezpieczeniami upraw. Zwiększony popyt z kolei pociąga za sobą rekordowo szybką sprzedaż i dużą ilość zawieranych umów ubezpieczenia w sezonie jesiennym, czego efektem jest ograniczona sprzedaż ubezpieczeń w niektórych regionach Polski. Są też takie obszary naszego kraju, w których taryfa składek w ubezpieczeniu rzepaku wynosi powyżej 6 proc. sumy ubezpieczenia, co zgodnie z Ustawą o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, uniemożliwia zakładom ubezpieczeń udzielenie dopłaty do składki.
Źródło: www.concordiaubezpieczenia.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…