DAS – Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej przeprowadziło badania, z których wynika, ze ponad połowa właściciele Małych i Średnich Przedsiębiorstw potrzebuje konsultacji z prawnikiem w związku z prowadzona działalnością.
Kłopoty z przepisami związane są z ich zawiłościami oraz ze zmiennością polskiego prawa. Przedsiębiorcy zatem coraz częściej korzystają z porad z fachowców od prawa. Duże konsorcja stać na swoich prawników i przedstawicieli w sądzie, inaczej jest jednak w Małych i Średnich Przedsiębiorstwach.
Z badania wynika, że 28 proc. ankietowanych firm chciałoby korzystać z porady prawnej przynajmniej raz w miesiącu. 16 proc. co tydzień, 14 proc. stale. Według respondentów – taka możliwość pozwoliłaby uniknąć wielu problemów prawych.
U podstaw błędów popełnianych przed przedsiębiorców nie korzystających z pomocy prawnej leży: brak informacji (np. nieznajomość nowych aktów prawnych), błędna interpretacja przepisów, niejasne zapisy umów. Według ekspertów – kłopoty właścicieli firm z prawem wynikają najczęściej z nieprawidłowych posunięć, będących konsekwencją niekonsultowania się od początku ze specjalistami z danej gałęzi prawa.
Ubezpieczenia ochrony prawnej polega na „działaniu na zawołanie” prawnika dla danego przedsiębiorstwa. Właściciele firm wykupując polisę nie muszą martwić się o koszty takie jak min.: honorarium adwokata lub radcy prawnego w procesie sądowym, opłaty sądowe, koszty tłumaczeń, opinii biegłych czy dojazdów na rozprawy (także na rozprawy zagraniczne). Liczba porad prawnych jest nielimitowana co gwarantuje stałą pomoc w takich sprawach jak dochodzenie praw czy bronienie się przed zarzutami w sporach przed sądem. Pakiety można rozszerzać w miarę potrzeb.
Źródło: www.das.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…