Właściciele kamperów, podobnie jak inni posiadacze zarejestrowanych pojazdów mechanicznych mają obowiązek zawarcia ubezpieczenia OC. Co prawda polski karawaning nie jest jeszcze tak popularny jak w innych krajach Europy, jednak coraz częściej widać je na polskich drogach. Eksperci z branży ubezpieczeń radzą, by ochrona kampera była kompleksowa, a w pakietach polisa wychodzi taniej.
Kierowca kampera, podobnie jak posiadacz każdego innego samochodu, powinien obowiązkowo mieć wykupione ubezpieczenie OC.
Na polskim rynku ubezpieczeń praktycznie wszystkie TU oferują polisę OC dla kamperów, w związku z czym przy wyborze ubezpieczenia warto kierować się cenami.
Na wysokość składki ma wpływ wiele różnych czynników. Podobnie jak w przypadku samochodów osobowych o cenie polisy decydują takie czynniki jak m.in.: wiek właściciela, staż za kierownicą, doświadczenie, oraz zniżki za bezszkodową jazdę, (lub zwyżki za szkodowość). Pomimo, iż ubezpieczenie OC jest obowiązkowe, posiadacze kamperów dość często decydują się na ochronę AC. Szczególnie właściciele tych bardziej luksusowych domków na kółkach, których wyposażenie można porównać z domem lub mieszkaniem. Ponieważ cena AC w przypadku kampera jest w zdecydowanej większości dość wysoka, kierowcy szukają zniżek. Chyba każdemu właścicielowi zależy na tym, aby jego auto nie padło łupem złodziei, czy zniszczeń dokonanych przez wandali. Kierowcom, którzy chcą kompleksowo zabezpieczyć kampera – ubezpieczyciele proponują by wybrać odpowiednio dobrany pakiet, który pozwala na jednoczesny zakup OC i AC jednocześnie w tym samym zakładzie ubezpieczeń. Istnieją również dodatkowe pakiety, które oprócz ubezpieczenia komunikacyjne go oferują ubezpieczenie turystyczne. Różnica cenowa pomiędzy pakietem a dwoma odrębnymi polisami może wynosić nawet do 600 zł.
Źródło: www.polskicaravaning.pl www.dziennikzachodni.pl www.inwestycje.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…