Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) dostępna jest dla wszystkich osób uprawnionych do korzystania z placówek NFZ. Początkowo mało popularna – z roku na rok zyskiwała na popularności, by w ciągu dekady osiągnąć 2,8 mln wydanych kart.
Kwiecień jest miesiącem, kiedy w oddziałach NFZ zaczyna się ruch związany z wydawaniem karty. Eksperci z branży ubezpieczeń przestrzegają jednak, aby przed wyjazdem dokupić indywidualne ubezpieczenie turystyczne.
Uprawnia do uzyskania pomocy medycznej w razie nagłego zachorowania lub wypadku we wszystkich krajach Unii Europejskiej oraz w Liechtensteinie, Szwajcarii, Norwegii i na Islandii. O wydanie karty Polacy mogą wnioskować od 2005 roku. Z danych NFZ wynika, że w tym roku do Polaków trafiło już 588 tys. kart, a więc o 17% więcej niż w podobnym okresie minionego roku.
Dokument upoważnia nas do korzystania tylko i wyłącznie z publicznej służby zdrowia i dokładnie na tych samych zasadach co obywatele państwa w którym aktualnie się znajdujemy. Posiadacze karty nie dostaną też rekompensaty za bardziej zaawansowane zabiegi. W ramach EKUZ nie skorzystamy również z transportu medycznego, nie kupimy leków, a ewentualne koszty ratownictwa będziemy musieli pokrywać z własnej kieszeni.
Z uwagi na to, że EKUZ zapewnia tylko pokrycie kosztów podstawowej opieki medycznej, a podczas wakacji znalezienie publicznego szpitala może być problematyczne, warto więc się „doubezpieczyć”. Aby polisa dawała realną ochronę podczas wyjazdu powinna składać się z: ubezpieczenia kosztów leczenia i kosztów akcji ratowniczej, ubezpieczenia Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, assistance w podróży z opcją transportu medycznego do kraju, ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej, ubezpieczenia sprzętu sportowego lub ubezpieczenie bagażu – w zależności od profilu wycieczki. W przypadku indywidualnej polisy, sami określimy zakres ubezpieczenia turystycznego oraz dostosujemy go do charakteru podróży i naszych potrzeb. Wybieramy też takie sumy ubezpieczenia, które w razie wypadku zagwarantują nam pokrycie wszelkich kosztów z tym związanych.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…