Długi weekend praktycznie już się rozpoczął. Co roku zakłady ubezpieczeń obserwują wzmożone zainteresowanie polisami turystycznymi, których sprzedaż jest ściśle związana z rosnącą liczbą podróżujących i zmianami w świadomości Polaków – czytamy w „Rzeczpospolitej” [29.04.2019].
Przed każdym dłuższym weekendem ubezpieczyciele obserwują wzmożone zainteresowanie polisami turystycznymi. Ubezpieczenie turystyczne – ich sprzedaż ściśle związana jest z rosnącą liczbą podróżujących i zmianami w świadomości Polaków. Wydatek kilkudziesięciu złotych na kupno ubezpieczenia może oszczędzić ogromnych kosztów związanych z leczeniem i kłopotami w podróży.
Rzecznik prasowy TU Europa Mariusz Gawrychowski komentuje: „Majówka to pierwszy ciepły okres wyjazdowy, który dla wielu z nas jest przedsmakiem wakacji. Rośnie więc zainteresowanie zakupem ubezpieczenia turystycznego. Polacy coraz częściej nawet w przypadku krótkiego, kilkudniowego urlopu decydują się na zakup ubezpieczenia podróżnego. Wielu osobom nie wystarcza już karta EKUZ, dzięki której przebywający w innych krajach UE mogą bezpłatnie uzyskać pomoc lekarską. Jest to bowiem pomoc ograniczona do poziomu bezpłatnego lecznictwa w danym państwie, zaś czasem potrzeby bywają dużo większe, np. transport do kraju.
Beata Ostrysz, menedżer wydziału zarządzania ofertą produktową w Allianz Polska przestrzega: „Turyści zapominają, że ubezpieczenie może się też przydać w niejednej sytuacji także podczas zwiedzania naszego kraju. Podstawowe ubezpieczenie pozwoli, żeby poszkodowany po nieszczęśliwym wypadku otrzymał nie tylko wsparcie finansowe, ale także sprawi, że ubezpieczyciel zorganizuje i zapewni mu transport medyczny, umożliwi skorzystanie z domowej wizyty lekarskiej, pokryje część kosztów związanych z zakupem i dowozem sprzętu rehabilitacyjnego, a nawet pomoże w opiece nad dzieckiem w razie hospitalizacji”.
Najczęściej wybierany zakres ubezpieczenia to koszty leczenia i assistance, OC w życiu prywatnym, NNW oraz ubezpieczenie bagażu podróżnego. Osoby wybierające się w podróż własnym autem dodatkowo mogą rozszerzyć ochronę o krótkoterminowy assistance samochodowy, zapewniający pomoc techniczną, informacyjną czy inne świadczenia, takie jak chociażby zakwaterowanie w hotelu na czas naprawy.
Jak podkreśla „Rzeczpospolita” – wymagania klientów rosną. Co za tym idzie – poszerza się oferta ubezpieczycieli. Jeszcze kilka lat temu nie było polis chroniących turystów przed atakami terrorystycznymi, w chwili obecnej większość Towarzystw posiada tego typu ochronę. Dla aktywnych turystów – tworzone są specjalne polisy obejmujące ich sprzęt. Jest też coś dla osób, które na majówce zamierzają pić alkohol. „Do zakresu kosztów leczenia za granicą i następstw nieszczęśliwych wypadków została, bez dopłaty, włączona „klauzula alkoholowa”. Jeżeli ktoś np. poślizgnie się na basenie i złamie nogę, a będzie po alkoholu, to też wypłacimy mu odszkodowanie” – mówi Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali TU SA.
Jednym z powodów coraz większej popularności ubezpieczeń turystycznych jest m.in. ich coraz lepsza dostępność, np. online. – Z naszych obserwacji wynika, że klienci najczęściej kupują polisy właśnie przez internet na 2–3 dni przed planowanym wyjazdem – mówi Marcin Pawelec z biura prasowego Aegon.
Wartość składek z ubezpieczeń podróżnych od 2012 do 2017 roku rosła średnio o 14 proc. rocznie. Dla porównania: ubezpieczenia majątkowe w tym samym czasie rosły o około 8 proc. rocznie.
Źródło: www.rp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…