Categories: Aktualności

Ubezpieczeniowe podsumowanie roku 2014

Wyniki rynku ubezpieczeń za rok 2014 niestety prezentują się na minusie. Wielkość zebranej składki to ok. 55 mld zł, jednak zarówno sektor ubezpieczeń na życie (Dział I) oraz sektor ubezpieczeń osobowych i majątkowych (Dział II) nie poprawił wyniku z roku 2013.

Oczywiście fakt, że wyniki ogółem są słabsze nie oznacza, że wszyscy ubezpieczyciele nie odbudowali swoich portfeli. Z danych opublikowanych przez KNF wynika, że na 27 Towarzystw Działu I – 15 TU poprawiło swój wynik, a w Dziale II ubezpieczeń majątkowych z 31 Towarzystw tylko 14. W pierwszej 15 TU pod względem wielkości zebranej składki są też tacy, którzy miniony rok mogą zaliczyć do udanych.
 
Wielkość zebranej składki oraz jej dynamika dla wybranych zakładów ubezpieczeń na życie (Dział I)

Wielkość zebranej składki oraz jej dynamika dla wybranych zakładów ubezpieczeń majątkowych (Dział II)

W minionym roku byliśmy świadkami 2 połączeń. W dniu 30.09.2014 r. dokonano fuzji COMPENSA TU na ŻYCIE S.A. VIG z BENEFIA TU na ŻYCIE S.A., a 31.10.2014 r. STU ERGO HESTIA SA połączyła się z MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Pomijając TU, które w ostatnim roku zjednoczyły swoje siły największy kwotowy przyrost zebranej składki odnotowała Hestia i Allianz w ubezpieczeniach życiowych oraz TU Europa w dziale ubezpieczeń majątkowych. Analizując rozwój swojego dotychczasowego portfela obok wymienionych już ubezpieczycieli na wyróżnienie zapracował w Dziale II BZ WBK-AVIVA oraz AXA.

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

18 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

18 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

21 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago