Aktualności

Ubezpieczyciele sprawdzili kompetencje konsultantów w bankach

Jak pokazały wyniki poprowadzonych badań pod kątem sprzedawanych ubezpieczeń przez pracowników banków, widać ich rosnące kompetencje. Ubezpieczyciele aby sprawdzić jak radzą sobie bankowcy, wcielili się w role klientów zainteresowanych zakupem polis ubezpieczeniowych. Ich zdaniem, 69% konsultantów sprzedając ubezpieczenia robi to w sposób jasny i zrozumiały. Wynik ten jest lepszy o 6 punktów procentowych w stosunku do roku poprzedniego.
 

Zmiany te potwierdza prezes zarządu Europ Assistance Polska Ryszard Grzelak: „Widzimy, że zmiany idą za regulacjami. Rynek przystosowuje się, podąża za rekomendacjami, które dotyczą bardziej prokonsumenckiego podejścia w sprzedaży. Dotyczy to unikania tzw. missellingu, zwiększenia świadomości zakupowej klientów i my to widzimy”.
 
Jak wynika z przeprowadzonej kontroli wzrósł też procent konsultantów, którzy są kompetentni w zakresie sprzedaży ubezpieczeń. Zdaniem audytorów 60% konsultantów bankowych posiada wiedze merytoryczną dotyczącą oferowanych ubezpieczeń. Poprawił się też sposób przedstawiania oferty ubezpieczeniowej przez konsultantów, zdaniem badanych aż 69% z nich robi to w sposób jasny i zrozumiały. Wynik ten jest lepszy o 6 punktów procentowych w stosunku do roku poprzedniego. Jak wynika z badania, na dodatkowo zgłoszone obiekcje lub pytania audytorzy aż w 82% otrzymali spontaniczną odpowiedź. Wynik ten wzrósł o 57% w stosunku do roku poprzedniego. Reszta konsultantów poszukiwała odpowiedzi, wspierając się innymi osobami (5%) lub materiałami (13%). Były to najczęściej ulotki, Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU), foldery i wydruki. Materiały te audytorzy oceniają bardzo pozytywnie pod względem ich przydatności, atrakcyjności graficznej i przystępności treści. Audytorzy wskazali również, że przekazane materiały marketingowe były dużo bardziej zrozumiałe (97% – wzrost o 44% w stosunku do roku 2015).
 
W podsumowaniu rozmowy z pracownikiem banku, więcej audytorów niż rok temu stwierdziło, że konsultanci są kompetentni w kwestii sprzedaży ubezpieczeń (42% – wzrost o dwa punkty procentowe). Więcej osób poleciłoby też ofertę ubezpieczeniową banku (40% – wzrost o 4 punkty procentowe) poleciłoby ofertę ubezpieczeniową banku, a 54% zdecydowałoby się na skorzystanie z przedstawionej im oferty.
 
Zadowolenia nie kryje Prezes Europ Assistance Polska: „Cieszymy się, ż rosną kompetencje konsultantów w zakresie sprzedaży ubezpieczeń. Jasny i zrozumiały sposób przedstawiania oferty ubezpieczeniowej jest kluczowy, tym bardziej warto zwrócić uwagę na pozytywne zmiany w tym zakresie. Ciągle jednak dostrzegamy obszary, w których warto zrobić jeszcze więcej, aby w pełni zaspokoićoczekiwania klientów bankowych. Dotyczy to zarówno oferty produktowej, jak i procesu sprzedaży i komunikacji”
 
W Polsce od kilku lat widać, jak branża bancassurance zmienia się i dopasowuje do oczekiwań klientów. Justyna Niebutkowska, p.o. PR&Marketing Manager w Europ Assistance Polska podkreśla: „Ogólnopolskie Badanie Bancassurance pokazuje nam, jak konsultanci bankowi i finansowi są przygotowani do sprzedaży ubezpieczeń i jaka jest jakość komunikacji w zakresie bancassurance. Tegoroczne wyniki wskazują na rosnące kompetencje konsultantów do sprzedaży ubezpieczeń i poprawę sposobu przedstawiania oferty ubezpieczeniowej. Ciągle jednak są obszary, które wymagają udoskonalenia”.
 
Źródło: www.europ-assistance.pl
 

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago