Aktualności

Ubezpieczyciele sprawdzili kompetencje konsultantów w bankach

Jak pokazały wyniki poprowadzonych badań pod kątem sprzedawanych ubezpieczeń przez pracowników banków, widać ich rosnące kompetencje. Ubezpieczyciele aby sprawdzić jak radzą sobie bankowcy, wcielili się w role klientów zainteresowanych zakupem polis ubezpieczeniowych. Ich zdaniem, 69% konsultantów sprzedając ubezpieczenia robi to w sposób jasny i zrozumiały. Wynik ten jest lepszy o 6 punktów procentowych w stosunku do roku poprzedniego.
 

Zmiany te potwierdza prezes zarządu Europ Assistance Polska Ryszard Grzelak: „Widzimy, że zmiany idą za regulacjami. Rynek przystosowuje się, podąża za rekomendacjami, które dotyczą bardziej prokonsumenckiego podejścia w sprzedaży. Dotyczy to unikania tzw. missellingu, zwiększenia świadomości zakupowej klientów i my to widzimy”.
 
Jak wynika z przeprowadzonej kontroli wzrósł też procent konsultantów, którzy są kompetentni w zakresie sprzedaży ubezpieczeń. Zdaniem audytorów 60% konsultantów bankowych posiada wiedze merytoryczną dotyczącą oferowanych ubezpieczeń. Poprawił się też sposób przedstawiania oferty ubezpieczeniowej przez konsultantów, zdaniem badanych aż 69% z nich robi to w sposób jasny i zrozumiały. Wynik ten jest lepszy o 6 punktów procentowych w stosunku do roku poprzedniego. Jak wynika z badania, na dodatkowo zgłoszone obiekcje lub pytania audytorzy aż w 82% otrzymali spontaniczną odpowiedź. Wynik ten wzrósł o 57% w stosunku do roku poprzedniego. Reszta konsultantów poszukiwała odpowiedzi, wspierając się innymi osobami (5%) lub materiałami (13%). Były to najczęściej ulotki, Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU), foldery i wydruki. Materiały te audytorzy oceniają bardzo pozytywnie pod względem ich przydatności, atrakcyjności graficznej i przystępności treści. Audytorzy wskazali również, że przekazane materiały marketingowe były dużo bardziej zrozumiałe (97% – wzrost o 44% w stosunku do roku 2015).
 
W podsumowaniu rozmowy z pracownikiem banku, więcej audytorów niż rok temu stwierdziło, że konsultanci są kompetentni w kwestii sprzedaży ubezpieczeń (42% – wzrost o dwa punkty procentowe). Więcej osób poleciłoby też ofertę ubezpieczeniową banku (40% – wzrost o 4 punkty procentowe) poleciłoby ofertę ubezpieczeniową banku, a 54% zdecydowałoby się na skorzystanie z przedstawionej im oferty.
 
Zadowolenia nie kryje Prezes Europ Assistance Polska: „Cieszymy się, ż rosną kompetencje konsultantów w zakresie sprzedaży ubezpieczeń. Jasny i zrozumiały sposób przedstawiania oferty ubezpieczeniowej jest kluczowy, tym bardziej warto zwrócić uwagę na pozytywne zmiany w tym zakresie. Ciągle jednak dostrzegamy obszary, w których warto zrobić jeszcze więcej, aby w pełni zaspokoićoczekiwania klientów bankowych. Dotyczy to zarówno oferty produktowej, jak i procesu sprzedaży i komunikacji”
 
W Polsce od kilku lat widać, jak branża bancassurance zmienia się i dopasowuje do oczekiwań klientów. Justyna Niebutkowska, p.o. PR&Marketing Manager w Europ Assistance Polska podkreśla: „Ogólnopolskie Badanie Bancassurance pokazuje nam, jak konsultanci bankowi i finansowi są przygotowani do sprzedaży ubezpieczeń i jaka jest jakość komunikacji w zakresie bancassurance. Tegoroczne wyniki wskazują na rosnące kompetencje konsultantów do sprzedaży ubezpieczeń i poprawę sposobu przedstawiania oferty ubezpieczeniowej. Ciągle jednak są obszary, które wymagają udoskonalenia”.
 
Źródło: www.europ-assistance.pl
 

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

8 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

8 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago