„Ranking Najcenniejszych Polskich Marek” przygotowany został przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” we współpracy z ekspertami Acropolis Advisory*. Łączna wartość 330 marek uwzględnionych w tegorocznej edycji wyniosła 57 mld zł.
W rankingu, wśród 330 najcenniejszych marek nie zabrakło firm ubezpieczeniowych. Na piątym miejscu znalazła się największa polska firma ubezpieczeniowa PZU – marka ta została wyceniona na 2,4 mld zł – o 4% więcej niż w poprzedniej edycji (wartość z zeszłego roku to 2,3 mld zł). Na miejscu 30 uplasowała się przed rokiem Ergo Hestia, z marką wycenioną na 442,6 mln zł (315,4 mln zł w poprzednim rankingu, +40% r/r) – w roku poprzednim firma była na miejscu 43. Na miejscu 32 znajduje się Warta, która w poprzednim roku była na miejscu 27. Markę Warty wyceniono na 426,3 mln zł (463,3 mln zł, -8% r/r).
W tym rankingu jego autorzy dokonywali obliczeń mocy poszczególnych marek, biorąc pod uwagę ich siłę, postrzegane wartość i jakość, prestiż oraz świadomość marki. PZU uzyskał łączny wynik na poziomie 389 pkt. (w każdej z pięciu pozycji marka mogła uzyskać od zera do 100 pkt., czyli maksymalnie 500). Warta zdobyła 287 pkt., a Ergo Hestia – 257 pkt. W pierwszej dwudziestce znalazły się jeszcze Compensa (19 pozycja, 244 pkt.) i Link4 (20 miejsce, 241 pkt.). w tej kategorii wygrał PKO BP z wynikiem na poziomie 403 pkt.
*Acropolis Advisory utworzona w 2007 roku jako niezależna firma doradztwa finansowego, specjalizująca się w projektach z zakresu doradztwa strategicznego, pozyskania kapitału na rozwój, doradztwa transakcyjnego oraz wycen przedsiębiorstw.
Źródło: www.gu.com.pl
Dzieci i młodzież do 16. roku życia mają obowiązkowo jeździć w kaskach – i to…
Niestety nieprzewidziane zdarzenia mogą pokrzyżować nawet najlepiej zaplanowane wakacje. Jednak nie każdy wie, że dzięki…
Coraz więcej Polaków wyrusza na wakacyjne trasy motocyklem. Jednak zanim wsiądziemy na dwa kółka i…
PKO Ubezpieczenia w swoim pierwszym raporcie społecznym pokazuje, jak kobiety w Polsce oceniają swój dobrostan.…
Wyniki badania Holiday Barometer 2025 pokazują, że po latach niepewności związanej z pandemią Polacy i…
Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown nawiązały współpracę, by nieść radość i wsparcie emocjonalne dzieciom przebywającym…