Categories: Aktualności

Ubezpieczyciele w gronie najcenniejszych marek

„Ranking Najcenniejszych Polskich Marek” przygotowany został przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” we współpracy z ekspertami Acropolis Advisory*.  Łączna wartość 330 marek uwzględnionych w tegorocznej edycji wyniosła 57 mld zł.

W rankingu, wśród 330 najcenniejszych marek nie zabrakło firm ubezpieczeniowych. Na piątym miejscu znalazła się największa polska firma ubezpieczeniowa PZU – marka ta została wyceniona na 2,4 mld zł – o 4% więcej niż w poprzedniej edycji (wartość z zeszłego roku to 2,3 mld zł). Na miejscu 30 uplasowała się przed rokiem Ergo Hestia, z marką wycenioną na 442,6 mln zł (315,4 mln zł w poprzednim rankingu, +40% r/r) – w roku poprzednim firma była na miejscu 43. Na miejscu 32 znajduje się Warta, która w poprzednim roku była na miejscu 27. Markę Warty wyceniono na 426,3 mln zł (463,3 mln zł, -8% r/r).
 
W tym rankingu jego autorzy dokonywali obliczeń mocy poszczególnych marek, biorąc pod uwagę ich siłę, postrzegane wartość i jakość, prestiż oraz świadomość marki. PZU uzyskał łączny wynik na poziomie 389 pkt. (w każdej z pięciu pozycji marka mogła uzyskać od zera do 100 pkt., czyli maksymalnie 500). Warta zdobyła 287 pkt., a Ergo Hestia – 257 pkt. W pierwszej dwudziestce znalazły się jeszcze Compensa (19 pozycja, 244 pkt.) i Link4 (20 miejsce, 241 pkt.). w tej kategorii wygrał PKO BP z wynikiem na poziomie 403 pkt.
 
*Acropolis Advisory utworzona w 2007 roku jako niezależna firma doradztwa finansowego, specjalizująca się w projektach z zakresu doradztwa strategicznego, pozyskania kapitału na rozwój, doradztwa transakcyjnego oraz wycen przedsiębiorstw.
 
Źródło: www.gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago