Aktualności

Ubezpieczyciele wprowadzają aplikacje do samodzielnej likwidacji szkód

Zakłady ubezpieczeń coraz częściej wprowadzają aplikacje mobilne umożliwiające klientom samodzielną likwidację szkód. PZU uruchamia nową wersję aplikacji internetowej „Samoobsługa szkody”. Dzięki aplikacji pieniądze mogą trafić na konto klienta jeszcze tego samego dnia, w którym zgłoszono szkodę.

Prosta w użyciu aplikacja internetowa jest przeznaczona do obsługi niewielkich rozmiarów szkód na mieniu – samochodzie, domu, mieszkaniu czy ogrodzie. „Samoobsługa szkody” jest łatwa i intuicyjna, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania na tablecie, komputerze stacjonarnym czy smartfonie, ma odpowiednie zabezpieczenia i gwarantuje natychmiastowe wsparcie.

Jak działa aplikacja?

Klient bezpośrednio po zgłoszeniu szkody otrzyma SMS-em lub emailem spersonalizowany link do aplikacji, która w kilku krokach przeprowadzi go przez cały proces, umożliwi samodzielne wykonanie oględzin, dodanie zdjęć oraz dokumentów niezbędnych w procesie obsługi szkody. Po zdefiniowaniu uszkodzeń system automatycznie wyliczy kwotę odszkodowania (bez oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy PZU) i przedstawi ją klientowi. W przypadku zaakceptowania proponowanej kwoty, dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do Systemu Likwidacji Szkód PZU. Co ważne, klient może w każdym momencie zmienić decyzję i zrealizować proces obsługi szkody w tradycyjny sposób.

Pierwsza wersja „Samoobsługi szkody” została wdrożona w grudniu ubiegłego roku

Nowa wersja zawiera zmiany, które zasugerowali sami klienci. To dzięki ich opiniom i sugestiom nastąpiła zmiana aplikacji. Nowością jest m.in.: możliwość załączenia dokumentów potrzebnych do zamknięcia sprawy.

Oprócz PZU, usługę wprowadzają również inni ubezpieczyciele

Jak przypomina „ Rzeczpospolita” [20.09.17] liczba aplikacji mobilnych do likwidacji szkód stale rośnie. Na przykład UNIQA w ramach wprowadzonego niedawno programu „Opiekun klienta” uruchomiła aplikację mobilną UNIQA Smart. W jej ramach zgłaszający szkodę jest prowadzony przez opiekuna klienta i instruowany w czasie rzeczywistym. Grzegorz Smolarczyk, dyrektor Departamentu Odszkodowań i Świadczeń UNIQA, wyjaśnia: „ Dzięki aplikacji czas wykonania oględzin, inspekcji, pozyskania od klienta koniecznych dokumentów czy nawet naprawa auta w warsztacie jest maksymalnie skracany”.

Podobnie jest w AXA. Aleksandra Leszczyńska, rzecznik prasowy ubezpieczyciela z kolei podkreśla: „Inspekcję online przy zakupie polisy stosuje od 80 do 90% klientów korzystających z call centre, a co trzecia szkoda jest likwidowana z użyciem aplikacji” . Z kolei aplikacja Warty wykorzystuje od niedawna możliwość zgłoszenia szkody przez Facebooka.

Źródło: www.pzu.pl www.rp.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Agrocasco – ile kosztuje kompleksowa ochrona maszyn rolniczych? 

Ciągniki, kombajny i inny sprzęt nie tylko stanowią narzędzia pracy w gospodarstwie, ale także inwestycję,…

1 dzień ago

Wystartował drugi etap kampanii LINK4 Doceniamy Dobrych Kierowców 

Z badania przeprowadzonego na zlecenie LINK4 wynika, że aż 70 proc. badanych kierowców przyznaje, że…

1 dzień ago

Szkoda całkowita – co zrobić z samochodem? 

O szkodzie całkowitej mówi się, jeśli koszt naprawy samochodu przewyższa jego wartość rynkową lub stanowi…

3 dni ago

mojePZU ma już ponad 5 mln użytkowników 

Z platformy cyfrowej największego polskiego ubezpieczyciela korzysta już ponad 5 mln klientów. Rosnąca aktywność użytkowników…

3 dni ago

Ile wynosi kara za brak OC motocykla? 

Pogoda za oknem zachęca do jazdy motocyklem. Warto jednak pamiętać, że właściciele tych pojazdów zobowiązani…

3 dni ago

Rankomat.pl wprowadza nową platformę komunikacyjną, realizowaną pod hasłem “Z małą pomocą Rankomatu”  

Platforma podkreśla połączenie samodzielności użytkowników na stronie www Rankomatu z możliwością uzyskania profesjonalnej porady licencjonowanych…

3 dni ago