Categories: Aktualności

Ubezpieczyciele wprowadzają aplikacje do samodzielnej likwidacji szkód

Zakłady ubezpieczeń coraz częściej wprowadzają aplikacje mobilne umożliwiające klientom samodzielną likwidację szkód. PZU uruchamia nową wersję aplikacji internetowej „Samoobsługa szkody”. Dzięki aplikacji pieniądze mogą trafić na konto klienta jeszcze tego samego dnia, w którym zgłoszono szkodę.

Prosta w użyciu aplikacja internetowa jest przeznaczona do obsługi niewielkich rozmiarów szkód na mieniu – samochodzie, domu, mieszkaniu czy ogrodzie. „Samoobsługa szkody” jest łatwa i intuicyjna, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania na tablecie, komputerze stacjonarnym czy smartfonie, ma odpowiednie zabezpieczenia i gwarantuje natychmiastowe wsparcie.

Jak działa aplikacja?

Klient bezpośrednio po zgłoszeniu szkody otrzyma SMS-em lub emailem spersonalizowany link do aplikacji, która w kilku krokach przeprowadzi go przez cały proces, umożliwi samodzielne wykonanie oględzin, dodanie zdjęć oraz dokumentów niezbędnych w procesie obsługi szkody. Po zdefiniowaniu uszkodzeń system automatycznie wyliczy kwotę odszkodowania (bez oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy PZU) i przedstawi ją klientowi. W przypadku zaakceptowania proponowanej kwoty, dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do Systemu Likwidacji Szkód PZU. Co ważne, klient może w każdym momencie zmienić decyzję i zrealizować proces obsługi szkody w tradycyjny sposób.

Pierwsza wersja „Samoobsługi szkody” została wdrożona w grudniu ubiegłego roku

Nowa wersja zawiera zmiany, które zasugerowali sami klienci. To dzięki ich opiniom i sugestiom nastąpiła zmiana aplikacji. Nowością jest m.in.: możliwość załączenia dokumentów potrzebnych do zamknięcia sprawy.

Oprócz PZU, usługę wprowadzają również inni ubezpieczyciele

Jak przypomina „ Rzeczpospolita” [20.09.17] liczba aplikacji mobilnych do likwidacji szkód stale rośnie. Na przykład UNIQA w ramach wprowadzonego niedawno programu „Opiekun klienta” uruchomiła aplikację mobilną UNIQA Smart. W jej ramach zgłaszający szkodę jest prowadzony przez opiekuna klienta i instruowany w czasie rzeczywistym. Grzegorz Smolarczyk, dyrektor Departamentu Odszkodowań i Świadczeń UNIQA, wyjaśnia: „ Dzięki aplikacji czas wykonania oględzin, inspekcji, pozyskania od klienta koniecznych dokumentów czy nawet naprawa auta w warsztacie jest maksymalnie skracany”.

Podobnie jest w AXA. Aleksandra Leszczyńska, rzecznik prasowy ubezpieczyciela z kolei podkreśla: „Inspekcję online przy zakupie polisy stosuje od 80 do 90% klientów korzystających z call centre, a co trzecia szkoda jest likwidowana z użyciem aplikacji” . Z kolei aplikacja Warty wykorzystuje od niedawna możliwość zgłoszenia szkody przez Facebooka.

Źródło: www.pzu.pl www.rp.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

4 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

4 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

4 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

4 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

4 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

4 dni ago