Aktualności

Ubezpieczyciele wskazują gigantyczne niedociągnięcia w CEPiK 2.0.

Od poniedziałku 1 października kierowcy zarejestrowanych pojazdów mechanicznych nie mają obowiązku wożenia ze sobą dowodu rejestracyjnego i potwierdzenia opłacenia polisy OC. Zmiany te – ułatwiają życie kierowcom, ale inaczej sprawa wygląda z punktu widzenia ubezpieczycieli. Przedstawiciel jednego z większych TU dla portalu www.money.pl przedstawia z jakimi problemami muszą zmagać się zakłady ubezpieczeń.

 

Na jaw wychodzą gigantyczne problemy z CEPiK 2.0.

 
Zmiany przepisów, których celem było ułatwienie życie kierowcom generują olbrzymie problemy pracownikom zakładów ubezpieczeń. Przedstawiciel jednego z większych zakładów ubezpieczeń wyjaśnia dla money.pl: „Kolejny raz jest problem z CEPiK-iem. Niby zmiany obowiązują od 1 października, ale cały czas działa system offline. My przekazujemy informacje natychmiastowo, ale wiemy, że ich „księgowanie” w CEPiK-u trwać może nawet kilka dni. W tym czasie policja będzie mogła być przekonana, że ubezpieczenia nie ma”.
 

www.money.pl: „Ministerstwo, może wskazywać na świadomość istnienia luk”

 
Jak wyjaśniają przedstawiciele portalu www.money.pl, Ministerstwo nie udzieliło jednoznacznej odpowiedzi dotyczącej działania systemu CEPiK: „Zgodnie z obowiązującym od 1 października 2018 roku prawem kierowcy nie muszą posiadać przy sobie dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz potwierdzenia posiadania polisy OC. Dane te znajdują się w bazie CEPiK”. Jednak pytania o szczegółowe rozwiązania na wypadek awarii lub opóźnień systemu uznał za właściwe dla kompetencji policji.
 

Policja i Ministerstwo odsyłają kierowców do strony Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego

 
W rozmowie z Wirtualną Polską podinsp. Radosław Kobryś z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wyjaśnia: „W razie stłuczki i braku dowodu (a więc najczęściej i potwierdzenia zawarcia polisy OC) w samochodzie, warto skorzystać ze strony Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego”. Urzędnicy Ministerstwa Cyfryzacji na pytania dziennikarzy udzielają podobnych odpowiedzi. W UFG bowiem każdy, kto posiada podstawowe dane samochodu, może sprawdzić, czy pojazd ma ważną polisę OC.
 

UFG jest kluczowy dla całego zagadnienia braku dokumentów w samochodzie

 
Jak przyznał w odpowiedzi na pytanie dziennikarzy www.money.pl Igor Ryciak z Centralnego Ośrodka Informatyki, który bezpośrednio odpowiada za CEPiK 2.0 : „Dane dotyczące polis OC trafiają do niego za pośrednictwem UFG”.
 

PIU proponuje kierowcom sfotografować dokumenty

 
Rzecznik PIU Marcin Tarczyński dał radę wszystkim kierowcom, która jego zdaniem powinna rozwiązać problem: „Problem z brakiem dokumentów przy sobie może wystąpić w razie kolizji. Jednym z proponowanych przez nas rozwiązań jest sfotografowanie dowodu i polisy. W ten sposób nawet, gdy nie mamy dostępu do internetu i nie możemy skorzystać z UFG, dysponujemy danymi na temat auta i ubezpieczenia”.
 
Źródło: www.money.pl  www.wp.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago