Podwyżki cen obowiązkowego ubezpieczenia OC sprawiły, że wynik techniczny ubezpieczycieli wzrósł o dwie trzecie. Pomimo tego, że ceny przestały rosnąć możliwe jest, że składki znów pójdą w górę.
Powrót do rentowności ubezpieczeń komunikacyjnych zależał m.in. od zakończenia wojny cenowej pomiędzy ubezpieczycielami. Od wiosny 2016 do jesieni 2017 odnotowano podwyżki OC i autocasco.
W ostatnich miesiącach podwyżki przyhamowały lub nawet ceny nieznacznie spadły. Kierowcy jednak nie mają co liczyć na to, że ceny składek powrócą do poziomu sprzed fali podwyżek.
Jeśli chodzi o rentowność autocasco to wynika ona z tego, że polscy kierowcy rocznie rejestrują ok. 500 tys. nowych samochodów, na które właściciele wykupują polisę AC.
Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych jest obecnie dla ubezpieczycieli satysfakcjonująca. Jednak w porównaniu z poprzednimi latami rośnie również liczba wypłacanych odszkodowań. Głównie dotyczy to OC, gdzie zakres świadczonej ochrony jest prawie nieograniczony. Nie pomagają również statystyki. Okazuje się, że na polskich drogach giną 74 osoby na milion mieszkańców. To stawia Polskę w ścisłej europejskiej czołówce jeśli chodzi o liczbę śmiertelnych wypadków.
Odszkodowania z OC wzrosły w I kwartale tego roku z 2,23 mld zł do 2,29 mld zł, a w autocasco z 1,16 mld zł do 1,26 mld zł. Wpływ miały m.in. rosnące ceny samochodów i części niezbędnych do naprawy pojazdów. Oprócz tego wzrosły ceny świadczonych usług przez mechaników i serwisy samochodowe.
W I kwartale tego roku Towarzystwa Ubezpieczeniowe zebrały 3,75 mld zł składki przypisanej brutto z OC. Rok wcześniej było to 3,51 mld zł. Ubezpieczyciele zarobili 140 mln zł, podczas, gdy rok temu było to 87 mln zł.
Źródło: www.rp.pl, KNF
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…