Wszystkie samochody w Polsce i ich pełna historia ubezpieczeń jest dostępna online. Kierowcy mogą również sprawdzić informacje dotyczące wiedzy ubezpieczycieli na temat wypadków i kolizji z ich udziałem. UFG uruchamia nowe funkcjonalności udostępniania danych z ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych UFG.
Eksperci zauważają , że szczególnie ciekawi tego co wiedzą o nich ubezpieczyciele – są młodzi mężczyźni, czyli ci którzy za komunikacyjne polisy zazwyczaj płacą najdrożej. Największą grupę wśród osób odpytujących bazę UFG – ponad 65 procent – stanowią dwudziesto- i trzydziestolatkowie.
Do nich nalezą najczęściej osoby należące do członków rodziny czy służbowe. Według danych Funduszu dotychczas właściciele pojazdów odpytali online bazę UFG prawie 160 tysięcy razy.
Elżbieta Wanat Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wyjaśnia: „Rozszerzyliśmy zakrs danych możliwych do pobrania online przez właścicieli pojazdów z bazy UFG, wychodząc naprzeciw ich potrzebom. Wcześniej mogli oni sprawdzić tylko historię swojego ubezpieczenia OC za ostatnie pięć lat. Teraz mogą zrobić to za pełny okres ubezpieczenia czyli nawet za ostatnie kilkanaście lat, jak również sprawdzić tę historię dla polis autocasco – wyjaśnia. Firmy ubezpieczeniowe przy kalkulacji składki za polisy komunikacyjne często biorą pod uwagę historię danego kierowcy – za okres dłuższy niż pięć lat.
Iwona Woźniak Sadek, dyrektor Biura Obsługi Klienta Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego: „Wszystkie firmy ubezpieczeniowe standardowo już sprawdzają w bazie UFG historię ubezpieczenia danego posiadacza pojazdu – dlatego warto wcześniej sprawdzić czy wszystkie dane w bazie UFG są zgodne ze stanem faktycznym i czy są kompletne. Pamiętajmy, że wszelkie nieścisłości czy luki w danych mogą niekorzystnie wpłynąć na ocenę ryzyka związanego z klientem, a tym samym spowodować zwyżkę jego składki”.
Przedstawicielka Funduszu wyjaśnia również, że baza ta jest stale uaktualniana. W związku z tymi sporadycznie mogą pojawić się w niej rozbieżności między danymi przesłanymi przez ubezpieczycieli, a stanem faktycznym – znanym właścicielowi pojazdu. Błędy mogą dotyczyć np. numeru PESEL czy literówek w nazwisku. Już to wystarcza by w historii ubezpieczenia danej osoby pojawiły się np. dwie polisy zamiast trzech – co może mieć wpływ na wyliczenie lat bezszkodowej jazdy.
Jeśli zauważymy błędy w bazie należy je wyjaśnić bezpośrednio w zakładzie ubezpieczeń, który odpowiedzialny jest za przesyłanie naszych danych. Tylko ubezpieczyciel może bowiem dokonać korekty do bazy. Z punktu widzenia prawa Fundusz jest administratorem bazy polis i nie może poprawiać danych źródłowych ubezpieczycieli.
Źródło: www.ufg.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…