Podstawą identyfikacji ma być analiza danych ubezpieczycieli. Dane te znajdują się w prowadzonej przez Fundusz ogólnopolskiej bazie polis komunikacyjnych oraz wypłaconych z tego tytułu odszkodowań i wzbogaconych o dane z rejestrów zewnętrznych. Fundusz wykorzystując zaawansowane techniki analityczne typować będzie podejrzane roszczenia i wypłaty oraz sieci powiązań przestępczych, które dotykają jednocześnie wielu firm ubezpieczeniowych. W chwili obecnej w bazie Funduszu znajduje się 450 mln rekordów o umowach OC i AC, zdarzeniach komunikacyjnych i wypłaconych odszkodowaniach, w tym informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC dla ponad 24 mln pojazdów w Polsce.
„Ujawniając modele i trendy działań przestępczych w branży ubezpieczeń komunikacyjnych, będziemy ułatwiać zakładom ubezpieczeń i organom ścigania prowadzenie postępowań w tym zakresie” – podkreśla Wojciech Bijak, dyrektor Ośrodka Informacji UFG.
Baza wiedzy o schematach i przypadkach przestępczych
Na stronie ufg.pl opisano przypadki najczęstszych działań prowadzonych przez przestępców np. „polowanie na sprawcę”, czyli świadome doprowadzenie przez oszusta do kolizji, tak żeby zostać uznanym za ofiarę zdarzenia. Inne to np. wykorzystanie polisy zbywcy auta do wyłudzenia odszkodowania, czy wymuszenie uznania winy. Inne przestępstwa to m.in.: zgłaszanie fikcyjnych szkód osobowych, oferowanie pośrednictwa w zgłaszaniu szkód ubezpieczycielom.
Prace nad nową platformą trwały blisko dwa lata
Łączny koszt projektu sięgnął 36 mln złotych. Był on współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
Źródło: www.ufg.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…