Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny informuje, że w ubiegłym roku, przychody ze składek za ubezpieczenie OC wzrosły o ponad 360 mln zł.
Oszacowana na podstawie danych UFG składka rynkowa z tytułu ubezpieczeń obowiązkowych w 2015 roku wyniosła 9171 mln zł i w porównaniu do 2014 roku zwiększyła się o 371 mln zł. Z tej kwoty 367 mln dotyczyło OC właścicieli pojazdów mechanicznych. ze składek ubezpieczycieli na koniec 2015 r. wyniosły 119,22 mln zł. Wpłaty zakładów były o 4,22% wyższe od wniesionych przez 12 miesięcy 2014 r. (114,39 mln zł). Z tej kwoty 106,19 mln zł wpłaciły towarzystwa krajowe (+3,33% r/r), natomiast składki, które wpłynęły od zagranicznych ubezpieczycieli (oddziały, swoboda świadczenia usług) uplasowały się na poziomie 13,02 mln zł (+12,12% r/r).
Fundusz odnotował również duże przychody z opłat za niespełnienie obowiązku ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Przychody z tego tytułu wyniosły łącznie 136,07 mln zł i były o 22,38% wyższe od ubiegłorocznych (111,18 mln zł). Aż 99,91% wpływów z powyższego tytułu stanowiły przychody z opłat za brak komunikacyjnej polisy OC. Ich wartość wynosząca 135,94 mln zł była o 22,29% wyższa od ubiegłorocznej (111,17 mln zł). W wyniku dokonanych kontroli w ub.r. UFG zarejestrował 86 845 nowych spraw dotyczących ustalenia spełnienia obowiązku ubezpieczeniowego (75 103 rok wcześniej, +15,63% r/r). Z tej liczby 36 013 spraw (41,47% wszystkich) było efektem ustaleń własnych Funduszu, zaś 50 832 sprawy (58,53%) zgłoszono z zewnątrz.
Jak wynika z raportu UFG, również przychody instytucji z roszczeń regresowych były wyższe od odnotowanych w ubiegłym roku – i to aż o 35,13%. UFG podał, iż przez 12 miesięcy 2015 r. do jego kasy wpłynęło z powyższego tytułu 50,68 mln zł (37,51 mln zł w roku poprzednim). Również i w tym przypadku ów wzrost był zasługą dużo większej wartości regresów z OC ppm. (49,96 mln zł wobec 36,43 mln zł przed rokiem,+37,12% r/r). W ubiegłym roku UFG wypłacił 89,48 mln zł. W ramach odszkodowań i świadczeń
Źródło: www.ufg.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…