Categories: Aktualności

Ulubionym kierunkiem zagranicznym będzie Hiszpania

Z badania Holiday Barometer wynika, że aż 63% Polaków planuje wyjechać w tym sezonie urlopowym. A ulubionym zagranicznym kierunkiem będzie Hiszpania. W jaki sposób przygotowujemy się do wakacyjnych podróży? Co nas niepokoi podczas tych wyjazdów? 

Wakacyjne plany Polaków 

Wyniki badań Holiday Barometer pokazują, że 63% Polaków chce wyjechać w tym roku na wakacje. Co więcej, w okresie tym 34% z nas wybiera się na urlop kilka razy, zaś 27% planuje wyjechać tylko raz. Naszą podróż planujemy na 2 do 4 miesięcy przed wyjazdem (29%), ale są i tacy, którzy zabierają się za to na 2 miesiące do 15 dni przed podróżą (24%). Podobne podejście w tej kwestii mają Belgowie, Niemcy, Czesi i Szwajcarzy (28-29% z nich planuje wyjazd na 2 do 4 mies. przed podróżą). W porównaniu do zeszłego roku ponad 50% badanych wskazało, że postąpiło wówczas mniej więcej tak samo. Okazuje się, że w tym sezonie 65% Polaków zdecydowało się na wcześniejszą rezerwację urlopowego wyjazdu. Za faktem tym przemawiała chęć zaoszczędzenia pieniędzy i uzyskania lepszej oferty. Powody, dla których rezerwacji dokonaliśmy później niż rok temu, są dwa: niepewność co do wysokości ceny wakacyjnego wyjazdu (50%) oraz chęć skorzystania z tańszych ofert last minute (36%). 

Ulubione wakacyjne kierunki 

Od dawna do ulubionych wakacyjnych kierunków Polaków należą 3 kraje. W tym roku także one były najczęściej wskazywane w ankiecie – to Hiszpania (10%), Włochy (8%) i Grecja (7%). Kierunki te cieszą się podobną popularnością w pozostałych krajach europejskich. A co wpływa na wybór miejsca podróży? Według badanych decyduje o tym przede wszystkim zasobność naszego portfela (54% wskazań). Zwracamy także uwagę na to, jakie mamy możliwości na spędzenie wolnego czasu albo jakie atrakcje kulturalne oferuje nam miejsce, do którego jedziemy (53%). Znaczącą rolę odgrywa również pogoda i klimat (52% wzrost o 9 p.p. vs. 2023 r.), ale również potencjalne ryzyko związane z konfliktem zbrojnym (47%, wzrost o 28 p.p.) oraz ryzyko ataku terrorystycznego (45%, wzrost o 14 p.p.). Dla Polaków ważne jest również to, w jakim czasie dotrą do miejsca wypoczynku (45%) oraz jakie są koszty życia w kraju, do którego wybierają się na wczasy (39%, wzrost o 18 p.p.). 

Obawy związane z podróżowaniem 

A co najbardziej martwi Polaków podczas urlopu? Przede wszystkim obawa przed tym, że zostaną okradzeni (62%), że zgubią coś ważnego (59%) oraz obawa o swoje bezpieczeństwo (58%). Duży niepokój budzi w nas też możliwość zachorowania w trakcie podróży, jak również w miejscu, do którego zmierzamy (60%). Z kolei 56% badanych przejmuje się, że miejsce, które wybrali na swój wakacyjny wypoczynek, będzie przepełnione lub będzie zła pogoda podczas ich pobytu (54%). Martwimy się tym, że w trakcie naszego urlopu dojdzie do katastrofy naturalnej (53%), co uniemożliwi nam powrót do domu (55%). Mając jeszcze w pamięci czasy pandemii Covid-19, wielu ludzi obawia się wybuchu epidemii (48% wskazań), a co za tym idzie, boimy się jakości placówek medycznych w miejscu, w którym mielibyśmy spędzić swój zagraniczny urlop (53%). Połowa z nas niepokoi się, że nasza wycieczka zostanie anulowana. 

Warto zdawać sobie sprawę, że przy większości z tych ryzyk może nam pomóc dobre ubezpieczenie podróżne z pakietem assistance. Ubezpieczyciele w trosce o swoich Klientów dbają, aby placówki medyczne, z którymi współpracują, oferowały opiekę na najwyższym poziomie. Co więcej, w razie potrzeby, zorganizują wizytę lekarza w hotelu lub repatriację do kraju. A jeżeli lot lub wycieczka zostaną anulowane, to polisa zrekompensuje stratę podobnie w przypadku kradzieży. Nasza polisa może nam także zapewniać usługę Concierge – w jej ramach możemy skonsultować dokąd najlepiej wyjechać na urlop, tak by być bezpiecznym i uniknąć tłumów turystów. 

Źródło: Europ Assistance 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

22 godziny ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

22 godziny ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago