Przeprowadzone w pierwszym kwartale 2024 roku badanie jest czwartą edycją ankiety, którą ubezpieczyciel realizuje wśród agentów. Swoimi opiniami z UNIQA podzieliło się ponad tysiąc agentów. Celem ankiety jest cykliczne badanie poziomu zadowolenia partnerów ze współpracy z firmą. Najnowsze wyniki potwierdziły awans ubezpieczyciela na drugie – najwyższe w historii badania – miejsce w zestawieniu najbardziej preferowanych przez agentów towarzystw ubezpieczeniowych we współpracy.
– Jednym z naszych strategicznych celów było znalezienie się w czołowej trójce wyboru agentów i ten cel właśnie zrealizowaliśmy. To efekt długiej i konsekwentnej pracy nad wzmacnianiem wielu obszarów współpracy agencyjnej, którą bardzo precyzyjnie monitorowaliśmy w ostatnich dwóch latach. W tym czasie wzmacnialiśmy ofertę produktową, która dziś jest w pełni komplementarna, rozwijaliśmy narzędzia takie jak portal i infolinia, a jest to praca, która wciąż się toczy, czy usprawnialiśmy proces likwidacji szkód. Przez ostatnie miesiące z dużą atencją przyjmowaliśmy wszystkie uwagi i komentarze od naszych partnerów, starając się je przekładać na konkretne rozwiązania w niektórych procesach i to przyniosło rezultaty. Cieszymy się, że agenci dostrzegają naszą pracę. To nas motywuje do jeszcze większego wysiłku – wyjaśnia Anna Szewczyk, dyrektorka Departamentu Sprzedaży Sieci Agencyjnej i Franczyzowej UNIQA Polska.
Wzrosty ubezpieczyciel odnotował we wszystkich badanych obszarach współpracy agencyjnej. Najlepiej oceniana przez agentów jest oferta produktowa UNIQA i współpraca z menedżerem. Z kolei na przestrzeni 2023 roku największy wzrost firma odnotowała w obszarze infolinii agencyjnej, co było jednym z priorytetów ubiegłego roku.
– Dziękujemy agentom za uczestnictwo w badaniu. Wyniki ankiety dają nam dużo motywacji oraz wiedzy do dalszego wzmacniania współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Mamy pełną świadomość, że przed nami jeszcze wiele pracy do wykonania. Dzięki cyklicznemu badaniu wiemy w jakim kierunku powinniśmy konsekwentnie podążać. Nasz profesjonalny zespół buduje wiarygodność na konkretnych rozwiązaniach, dlatego nadal będziemy mocno wsłuchiwać się w głosy naszych partnerów – wyjaśnia Bartłomiej Biały, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Sieci Franczyzowej i Sieci Partnerskich UNIQA Polska.
UNIQA intensywnie rozwija współpracę agencyjną, poprzez wdrażanie zmian w produktach, narzędziach informatycznych i procesach dostosowanych do specyfiki rynku agencyjnego. W ubiegłym roku firma zorganizowała cykl spotkań w ramach programu UNIQA Bliżej Agentów, podczas których kadra zarządzająca wysokiego szczebla spotykała się z agentami w regionach i prezentowała kierunki rozwoju firmy. Jedną z istotnych zmian wprowadzonych w 2023 roku było wdrożenie obsługi OFWCA przez indywidulanych doradców działających w ramach Wirtualnego Makroregionu. UNIQA usprawniła także infolinię, znacząco skracając średni czas oczekiwania na połączenie. Kluczowym kierunkiem rozwoju będzie kontynuacja strategii bycia blisko agentów oraz wykorzystanie skali działalności i kompleksowej oferty produktowej do dalszego rozwoju współpracy z partnerami biznesowymi.
PZU właśnie wystartował z kampanią promującą nową ofertę specjalną dla rowerzystów. Ubezpieczenie PZU Rowerzysta to…
Dane pokazują, że w Polsce liczba osób posiadających ubezpieczenie dla psa lub kota wciąż jest…
Zdjęcie tablic rejestracyjnych i numer telefonu – to wystarczy, by wezwać pomoc assistance w InterRisk.…
PZU ruszył z nową kampanią rekrutacyjną skierowaną do osób zainteresowanych pracą agenta wyłącznego. Jest ona…
PZU wprowadził asystenta AI dla wszystkich swoich pracowników. Rozwiązanie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji działa…
PZU ponownie otrzymało tytuł Najlepszego Ubezpieczyciela w Polsce. Wyróżnienie, które przyznano firmie w konkursie portalu…