UNIQA i Grupa mBanku przedłużyły współpracę na kolejne 12 lat w modelu dystrybucji wyłącznej. Partnerstwo obejmuje ofertę ubezpieczeniową dla klientów detalicznych mBanku i mLeasingu, a także zakłada rozwój produktów standalone oraz inwestycje w cyfryzację. Wspólna ambicja obu stron to ponad dwukrotne zwiększenie portfela bancassurance.
Z opublikowanych informacji wynika, że nowa umowa partnerska zakłada kontynuację wyłącznej współpracy w zakresie dystrybucji produktów ubezpieczeniowych dla klientów mBanku i spółki mLeasing. Jej zakres obejmuje zarówno produkty towarzyszące usługom bankowym, jak i tzw. oferty standalone – dostępne niezależnie od posiadanych produktów bankowych.
Warto przypomnieć, że oferta UNIQA obecna jest we wszystkich kanałach sprzedażowych mBanku, z dominującą rolą kanałów cyfrowych. Dotychczasowy model okazał się jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rozwiązań bancassurance na polskim rynku. W jego ramach klienci mają dostęp do ubezpieczeń na życie, komunikacyjnych, mieszkaniowych, turystycznych czy dla leasingu – każdorazowo dopasowanych do ich potrzeb i projektowanych wspólnie przez obie instytucje.
– Kiedy zaczynaliśmy 10 lat temu, taki model współpracy był pionierski. Przez ten czas, stworzyliśmy ofertę dopasowaną do zmieniających się potrzeb klientów mBanku, dopasowaną do strategii mBanku z wiodącym na rynku udziałem kanałów cyfrowych w dystrybucji ubezpieczeń. Cieszymy się, że przez ostatnią dekadę stworzyliśmy jakościowo silne partnerstwo, którego nadrzędnym celem jest dostarczanie wartości naszym klientom – podkreśla Mariusz Wójcik, członek zarządu UNIQA w Polsce, odpowiedzialny za współpracę z partnerami i bancassurance dodaje.
Jednym z filarów nowej umowy są dalsze inwestycje w rozwój procesów cyfrowych oraz integrację infrastruktury technologicznej obu firm. UNIQA i mBank kontynuują wdrażanie modelu agile, co pozwala na szybką adaptację do zmian rynkowych oraz oczekiwań klientów. Co istotne, firmy rozwinęły zaawansowaną analitykę danych oraz bezpieczne mechanizmy wymiany informacji w czasie rzeczywistym. To właśnie te działania umożliwiły sprawne połączenie systemów sprzedażowych, co – jak podkreślają przedstawiciele – jest jednym z największych wyzwań w projektach tego typu. Jakość współpracy docenili również klienci – obie instytucje mogą pochwalić się wysokim wskaźnikiem NPS na poziomie 70 oraz udziałem produktów standalone przekraczającym 75 proc.
– W ciągu dekady udało nam się stworzyć kompleksową ofertę produktową i przyjazny proces zakupowy. Dzięki temu mamy dziś największy wśród banków udział w rynku bancassurance i osiągamy rekordowe wyniki sprzedaży w kanałach zdalnych. W przyszłości będziemy dalej budowali na tych fundamentach – prostym procesie zakupowym i dobrej ofercie. Jednocześnie będziemy rozwijać portfolio produktowe by było jeszcze lepiej dopasowane do różnych segmentów klientów. Ostatecznie ma nam to przymieść podwojenie dochodów w tym obszarze – mówi Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
Nowy etap partnerstwa obejmuje także rozwój współpracy z mLeasingiem oraz jego agentem ubezpieczeniowym – spółką Asekum. Wspólnie z UNIQA planują tworzyć ofertę, która nie tylko chroni inwestycje, ale także wspiera klientów w transformacji energetycznej i działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju.
– Wspólnie z UNIQA chcemy tworzyć rozwiązania, które nie tylko chronią inwestycje naszych klientów, ale także wspierają ich rozwój w kierunku zrównoważonym i nowoczesnym. Naszym celem jest budowa oferty ubezpieczeniowej, która będzie realnym wsparciem w transformacji energetycznej, a jednocześnie pozostanie łatwa i intuicyjna w obsłudze – mówi Katarzyna Szerling, wiceprezeska zarządu mLeasingu.
Źródło: UNIQA
Tanie bilety to kuszące oszczędności, ale bez odpowiedniego ubezpieczenia nawet najbardziej ekonomiczna podróż może nas…
Po pożarze budynku mieszkalnego w Ząbkach Generali Polska szybko uruchomiło specjalne procedury pomocy dla swoich…
Tegoroczne edycje programów Akcelerator Wiedzy Brokera i Akcelerator Wiedzy Agenta zakończyły się spektakularnym sukcesem frekwencyjnym.…
Po lipcowym pożarze, który objął blok mieszkalny w Ząbkach, PZU uruchomiło natychmiastowe działania pomocowe dla…
Compensa uruchamia nową usługę – Alerty Pogodowe. Za pomocą powiadomień SMS ubezpieczyciel ostrzega klientów przed…
Podróże to czas relaksu, jednak nieprzewidziane sytuacje mogą zakłócić nam długo wyczekiwany urlop. Dlatego kluczowe…