Categories: Aktualności

UNIQA nie chce brać udziału w wojnie cenowej

Firma planuje podwyżki stawek w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Ogranicza również udział tego rodzaju polis w sprzedaży.
 

Według danych UFG przypis ubezpieczyciela z tego roku wyniósł 140 milionów złotych ( ze składek polis OC). W ubiegłym roku wynik ten wyniósł 170 milionów. Prezes firmy Andrzej Jarczyk zaznacza że: „Spadek przychodów jest efektem świadomej decyzji o ograniczeniu udziału ubezpieczeń komunikacyjnych”.
 
Celem ubezpieczyciela jest otwarcie się na inne segmenty, które nie wchodzą w skład ubezpieczeń komunikacyjnych. Firma nie chce bowiem brać udziału w wojnie cenowej. W związku z powyższym  ubezpieczyciel już dwukrotnie podniósł  ceny składek, Prezes Jarczyk nie wyklucza kolejnej podwyżki. Taka strategia – według „PB” jest o tyle ryzykowna, że w chwili, kiedy firma nie ma problemu z utrzymaniem stałych klientów – o tyle może mieć problem z pozyskaniem nowych osób, które chciałaby korzystać z usług firmy.
 
W najbliższym czasie UNIQA planuje odchudzenie portfolio produktów. Ma w nim zostać 50 z ponad 100 obecnie oferowanych rodzajów ubezpieczeń, generujących 99% składki zakładu, planuje też wprowadzenie elektronicznej polisy dla agentów. UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA działa na polskim rynku od 1990 roku i  zajmuje 6  pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej brutto, która w 2014 r. wyniosła 1,1 mld zł. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Spółka jest liderem ubezpieczeń dla Sektora Mieszkalnictwa w Polsce.
 
Źródło: www.pb.pl
 

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

2 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

2 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

3 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

3 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago