Categories: Aktualności

UNIQA nie chce brać udziału w wojnie cenowej

Firma planuje podwyżki stawek w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Ogranicza również udział tego rodzaju polis w sprzedaży.
 

Według danych UFG przypis ubezpieczyciela z tego roku wyniósł 140 milionów złotych ( ze składek polis OC). W ubiegłym roku wynik ten wyniósł 170 milionów. Prezes firmy Andrzej Jarczyk zaznacza że: „Spadek przychodów jest efektem świadomej decyzji o ograniczeniu udziału ubezpieczeń komunikacyjnych”.
 
Celem ubezpieczyciela jest otwarcie się na inne segmenty, które nie wchodzą w skład ubezpieczeń komunikacyjnych. Firma nie chce bowiem brać udziału w wojnie cenowej. W związku z powyższym  ubezpieczyciel już dwukrotnie podniósł  ceny składek, Prezes Jarczyk nie wyklucza kolejnej podwyżki. Taka strategia – według „PB” jest o tyle ryzykowna, że w chwili, kiedy firma nie ma problemu z utrzymaniem stałych klientów – o tyle może mieć problem z pozyskaniem nowych osób, które chciałaby korzystać z usług firmy.
 
W najbliższym czasie UNIQA planuje odchudzenie portfolio produktów. Ma w nim zostać 50 z ponad 100 obecnie oferowanych rodzajów ubezpieczeń, generujących 99% składki zakładu, planuje też wprowadzenie elektronicznej polisy dla agentów. UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA działa na polskim rynku od 1990 roku i  zajmuje 6  pozycję na rynku ubezpieczeniowym pod względem wysokości składki przypisanej brutto, która w 2014 r. wyniosła 1,1 mld zł. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży oraz zaangażowaniu ponad 3000 agentów UNIQA jest blisko klientów, zapewniając im profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze ubezpieczenia. Spółka jest liderem ubezpieczeń dla Sektora Mieszkalnictwa w Polsce.
 
Źródło: www.pb.pl
 

Bartosz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Bartosz

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

9 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

9 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago