W odpowiedzi na potrzeby klientów, UNIQA odświeżyła ofertę ubezpieczenia mieszkaniowego Twoje Miejsce. Ubezpieczyciel dodał nowe ryzyka, dzięki czemu klienci mogą rozbudować produkt miedzy innymi o zieloną energię, ruchomości poza domem czy ubezpieczenie pupila.
Dzięki rozszerzeniu oferty o ryzyko tzw. zielonej energii klienci ubezpieczyciela mogą rozszerzyć zakres ubezpieczenia nieruchomości o ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła lub kolektorów słonecznych. UNIQA podkreśla, że rozwój tzw. odnawialnych źródeł energii jest dziś jednym z najbardziej widocznych eko-trendów przyszłości.
– Tego typu instalacje to całkiem spory wydatek. Dla przykładu pompa ciepła dla średniej wielkości domku jednorodzinnego to koszt między 35 a 50 tys. zł. Z kolei cena paneli fotowoltaicznych o średniej mocy około 9 kilowatogodzin waha się od 35 do ponad 40 tys. zł. Klienci często zaciągają kredyty, aby je zakupić i zamontować, a banki wymagają od nich odpowiedniej polisy na zabezpieczenie takiej inwestycji. Dodatkowo, tego typu instalacje są narażone na dodatkowe ryzyka, takie jak pożar czy przepięcia powstałe w wyniku wyładowań atmosferycznych oraz uszkodzenia w wyniku zdarzeń losowych, jak np. powalone drzewo – mówi Jacek Rink, menedżer Zespołu Rozwoju Produktów i Badań Rynku, Departament Rozwoju Produktów i Procesów, UNIQA.
Zakłada się, że obecnie już co siódmy dom jednorodzinny w Polsce ma własną instalację fotowoltaiczną. A z danych Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii wynika, że liczba wszystkich mikroinstalacji przyłączonych do sieci operatorów systemów dystrybucyjnych przekroczyła już milion na koniec marca tego roku. Jak podaje portal wysokienapiecie.pl, rozwój rynku pomp ciepła może być kolejnym motorem branży fotowoltaicznej. W 2021 roku sprzedano w Polsce prawie 93 tys. pomp ciepła – jest to wzrost rynku o dwie trzecie. Eksperci wskazują, że mimo ostatnich zmian w przepisach, rynek ten nadal ma duży potencjał wzrostu.
Co ważne, ubezpieczenie instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła lub kolektorów słonecznych jest objęte takim samym zakresem jak ubezpieczony dom – np. od wszystkich ryzyk – bez względu na to, czy instalacja jest zamontowana na ubezpieczonym budynku, czy też znajduje się na ubezpieczonej posesji. Ubezpieczenie zielonej energii może zostać zawarte także na etapie budowy domu oraz dla domu letniskowego, a suma ubezpieczenia może zaś wynieść do 300 tys. zł.
Ubezpieczyciel podkreśla, że inspiracją do stworzenia kolejnej nowej opcji w ubezpieczeniu Twoje Miejsce byli rodzice dzieci, którzy wychodząc z domu zabierają ze sobą kosztowny sprzęt medyczny, taki jak pompy insulinowe czy aparaty słuchowe.
– To nasi obecni klienci pokazują nam czego oczekują i my na ich potrzebę staramy się odpowiadać. Od teraz w ramach opcji Ruchomości poza domem chronimy sprzęt od uszkodzeń w wyniku zdarzeń losowych oraz kradzieży z włamaniem lub rabunku. Oprócz sprzętu medycznego, dotyczy to też m.in. instrumentów muzycznych, sprzętu komputerowego, telekomunikacyjnego, fotograficznego, wózków inwalidzkich i sprzętu sportowego – wymienia Jacek Rink.
Dodatkowo UNIQA ubezpiecza zwierzęta domowe, których potrzeba objęcia ochroną pojawiła się jeszcze przed pandemią.
– W trakcie trwania pandemii ta potrzeba jeszcze wzrosła. Polacy częściej przygarniali zwierzaki do domu. Wiemy ze statystyk, że adopcje ze schronisk wzrosły o co najmniej 50 proc. i podobnie, jeśli chodzi o zakup zwierząt z hodowli – dodaje ekspert UNIQA.
Opcja Pupile, która została wprowadzona w ubezpieczeniu Twoje Miejsce pozwala na ubezpieczenie kota lub psa na wypadek nieszczęśliwego wypadku. Ubezpieczony może liczyć na pokrycie kosztów leczenia lub uśpienia i pochówku, jeśli zajdzie taka potrzeba, a także pokrycie kosztów poszukiwania na wypadek zaginięcia. Ubezpieczyciel pokryje także koszty nabycia nowego zwierzęcia do wysokości sumy ubezpieczenia, czyli nawet do 8 tys. zł, jeśli zwierzę zmarło w wyniku nieszczęśliwego wypadku lub zostało skradzione ubezpieczonemu.
Jak możemy przeczytać, UNIQA w ciągu ostatnich dwóch lat zaobserwowała wzrost zainteresowania klientów ubezpieczeniem assistance domowym. W znacznym stopniu przyczynili się do tego agenci, którzy edukowali klientów w tym zakresie. To powoduje, że zainteresowanie rozszerzeniem ochrony o assistance domowy rośnie właściwie z miesiąca na miesiąc.
– Obserwujemy, że wśród klientów najbardziej popularne są wizyty elektryka, hydraulika czy specjalisty od AGD/RTV. Idąc o krok dalej, pokrywamy nie tylko koszty dojazdu specjalisty oraz jego robocizny, ale także zakup części zamiennych – mówi Jacek Rink.
Istotną rolę w ubezpieczeniu Twoje Miejsce UNIQA odgrywa szeroka dostępność specjalistów, którzy przy naprawie sprzętu, udzielą również gwarancji na usługę.
Ubezpieczyciel daje także możliwość rozszerzenia ochrony o ubezpieczenie NNW na terenie całego świata – sumy ubezpieczenia wynoszą 20 tys. zł, 50 tys. zł lub 100 tys. zł. W ramach tej oferty NNW, poza świadczeniami na wypadek uszkodzenia ciała lub śmierci w wyniku nieszczęśliwego wypadku, ubezpieczyciel pokryje również koszty przekwalifikowania zawodowego.
UNIQA rozszerza ochronę również o ubezpieczenie nagrobka, mieszkań będących przedmiotem najmu krótkoterminowego czy mebli ogrodowych. Dodatkowo klient może samodzielnie ubezpieczyć domek letniskowy, także na rodzinnych ogródkach działkowych. Co ważne jest to możliwe, bez konieczności jednoczesnego ubezpieczenia domu lub mieszkania w UNIQA.
Źródło: UNIQA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…