Categories: Aktualności

UNIQA wprowadza funkcję Rzecznika Klienta

UNIQA to kolejny ubezpieczyciel, który powołał instytucję Rzecznika Klienta. Od teraz klienci w spornych kwestiach będą mogli otrzymać dodatkowe wsparcie, bowiem Rzecznik zajmie się złożonymi sprawami i pomoże w ich rozwiązaniu. Jak podaje ubezpieczyciel funkcję Rzecznika Klienta UNIQA objął Marcin Pyka.

Rzecznik Klienta w UNIQA  

Jak podał ubezpieczyciel na stanowisko Rzecznika Klienta został powołany Marcin Pyka. Jego rolą będzie wspieranie klientów w kontakcie z ubezpieczycielem oraz pomoc w rozpatrywaniu najtrudniejszych spraw.  

– Stawianie klienta na pierwszym planie jest naszym strategicznym celem. Wszystkie zmiany, które zachodzą w UNIQA w Polsce w ostatnim czasie podporządkowane są temu właśnie celowi. Wspieramy, słuchamy i doradzamy naszym klientom. Powołanie Rzecznika Klienta wpisuje się w naszą filozofię – mówi Jarosław Matusiewicz, prezes UNIQA w Polsce.

Rzecznik ma zajmować się spornymi sytuacjami między klientem a ubezpieczycielem, na przykład w momencie wydania decyzji do odwołania, która nie satysfakcjonuje klienta. Jego rolą będzie rozpatrywanie spraw i w będąc w stałym kontakcie z klientem, rozwiązywanie ich.

– Objęcie tej funkcji to dla mnie duże zobowiązanie, ponieważ klient w centrum to nasza strategiczna myśl. Wszystkie nasze działania skupiają się na tym, by lepiej rozumieć klienta i odpowiadać na jego potrzeby. Stworzenie funkcji Rzecznika jeszcze bardziej nas do niego przybliży – mówi Marcin Pyka.

Jak możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela Marcin Pyka pracuje w UNIQA od 10 lat. Ma doświadczenie w sprzedaży oraz ocenie ryzyka produktów ubezpieczeniowych – detalicznych i korporacyjnych. Od września 2019 roku pełni funkcje dyrektora ds. wsparcia klienta w pionie UNIQA dla Ciebie.

Sprawy sporne pojawią się zawsze, to normalne. Powołanie jednak funkcji Rzecznika Klienta to jasny sygnał, że chcemy, by w procesie reklamacji klient czuł, że chcemy mu pomóc. Sporna sprawa to jeszcze nie konflikt, lecz szansa na lepsze rozwiązanie sytuacji i wyciągnięcie z niej wniosków na przyszłość – dodaje Marcin Pyka.

Klienci będą mogli skontaktować się z Rzecznikiem Klienta na kilka sposobów. Kontakt można zainicjować za pośrednictwem czat bota, z którego klienci korzystają na profilu UNIQA Polska na Facebooku. Również na stronie ubezpieczyciela znajduje się specjalna zakładka (https://www.uniqa.pl/rzecznik-klienta), na której można wypełnić formularz zgłoszeniowy lub skontaktować się z Rzecznikiem drogą mailową.

W UNIQA mamy oddzielny pion, który zajmuje się tylko i wyłącznie wsparciem klienta. Powołanie Rzecznika Klienta było dla nas zatem naturalnym krokiem. Coraz bardziej upraszczamy nasze procesy, wprowadzamy automatyzację. Jednak są takie sprawy, do których trzeba podejść indywidualnie i ze szczególną troską o dobro klienta. Czasami musimy wyjść poza nasze procesy i zastosować niestandardowe rozwiązania. Chcemy być elastyczni, by móc zadowolić naszych klientów. Te wyjątkowe doświadczenia na pewno przełożą się później na poprawę naszej stałej obsługi – mówi Maciej Czyż, dyrektor zarządzający ds. wsparcia klienta UNIQA.

UNIQA to kolejny po Ergo Hestii, PZU i Link 4 ubezpieczyciel, który powołał u siebie instytucję Rzecznika Klienta. I jest to kolejne udogodnienie dla klientów ubezpieczyciela, bowiem niedawno UNIQA umożliwiła płatność BLIKIEM za polisy ubezpieczeniowe.

Źródło: UNIQA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

5 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

5 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

5 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

5 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

5 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

5 dni ago