• UNIQA rozpoczęła współpracę z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema
  • Współorganizują serię warsztatów na temat cyberprzemocy dla uczniów, nauczycieli i rodziców w 30. szkołach podstawowych w całej Polsce
  • To kolejny rok działań edukacyjnych UNIQA na temat hejtu w Internecie

W strategię marki UNIQA wpisana jest troska o zdrowie, w tym także zdrowie psychiczne. Od kilku lat ubezpieczyciel, w ramach akcji Masz moc na hejt, edukuje na temat hejtu w Internecie, na który narażone są przede wszystkim młode osoby. I stara się dotrzeć z tymi działaniami do jak najszerszego grona odbiorców. Dwa lata temu z psycholog Magdaleną Chorzewską towarzystwo uruchomiło wirtualną poradnię psychologiczną. W ubiegłym roku do projektu zaprosiło dwójkę rodziców – Kamila Nowaka, znanego jako Blog Ojciec oraz aktorkę Annę Muchę. Dzięki ich zasięgom w mediach społecznościowych, nagłośniona została waga problemu. W tym roku UNIQA rozpoczęła współpracę z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. W ramach tej współpracy Instytut zorganizuje cykl warsztatów edukacyjnych w kilkudziesięciu szkołach – uczniowie, ich rodzice i nauczyciele otrzymają wiedzę, niezbędną do rozpoznawania i przeciwdziałania cyberprzemocy. Ruszyła także odświeżona strona maszmocnahejt.uniqa.pl, na której znajdują się przydatne poradniki, raporty oraz gotowe scenariusze lekcji na temat hejtu.

– Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, aktywność biznesową łączymy z inicjatywami, które realnie poprawiają jakość życia naszych klientów i pracowników. Troska o nich jest wpisana w charakter naszej działalności, jaką są ubezpieczenia. Edukacja na temat hejtu w Internecie i walka z nim, to bardzo ważny dla nas projekt, nie tylko z racji ochrony, jaką otaczamy uczniów w ramach ubezpieczenia szkolnego. Konsekwentnie od kilku lat mówimy zjawisku cyberprzemocy i prowadzimy działania uświadamiające. Cieszę się, że dziś łączymy siły z Instytutem Lema, bo razem możemy zdziałać jeszcze więcej – mówi Marcin Nedwidek, prezes UNIQA.

Edukacja cyfrowa to także strategiczna misja Instytutu Lema, który prowadzi ją od samego początku działalności.

– Najważniejszym z naszych projektów jest Ogarnij Hejt. Walczymy z cyberprzemocą wśród dzieci, edukujemy ich rodziców i nauczycieli w zakresie metod rozwiązywania tych problemów, dostarczamy szkołom materiały. Nasze badania pokazują, że problem jest ogromny, a fakty udowadniają, że te historie coraz częściej kończą się tragicznie. Jesteśmy szczęśliwi mogąc ogłosić połączenie sił przy tym projekcie z UNIQA i tym samym zaprosić szkoły do rekrutacji – mówi dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema i ambasador wspólnej akcji.

W ramach Projektu Ogarnij Hejt, Instytut przeszkolił już ponad 10 tys. osób, głównie uczniów, ale także rodziców i nauczycieli.

– Chcemy na stałe powiązać edukację na temat hejtu w Internecie z marką UNIQA. Głośno mówić o tym ważnym problemie społecznym. Pokazywać, jak działa i jak można z nim walczyć. Nasze starania w tym zakresie są doceniane przez niezależnych ekspertów. W tym roku UNIQA zdobyła tytuł Instytucji Roku, przyznawany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl, za działania edukacyjne związane z cyberprzemocą. W ubiegłym roku zdobyliśmy tytuł Rodzinnej Marki Roku za unikalne na rynku ubezpieczenie NNW szkolne z opcją ochrony na wypadek hejtu w Internecie. Współpraca z Instytutem Lema to dla nas kolejny krok konsekwentnie prowadzonego projektu. W naszych planach jest także szerokozasięgowa kampania, która będzie miała premierę już w czerwcu – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką w UNIQA.

NNW szkolne UNIQA to nowatorskie ubezpieczenie, które zapewnia m.in. ochronę prawną, i obejmuje następstwa naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. UNIQA zapewnia trzy rodzaje świadczeń: pomoc prawną, wsparcie specjalisty IT oraz konsultacje z psychologiem (online lub stacjonarne) w przypadku, gdy ubezpieczona młoda osoba zostanie znieważona, pomówiona lub bezprawnie zostaną ujawnione informacje na temat jej życia prywatnego. Od tego roku UNIQA zwiększyła liczbę stacjonarnych wizyt u psychologa w ramach ubezpieczenia z 2 do 10.

Źródło: Uniqa.pl

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

11 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

11 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago