W strategię marki UNIQA wpisana jest troska o zdrowie, w tym także zdrowie psychiczne. Od kilku lat ubezpieczyciel, w ramach akcji Masz moc na hejt, edukuje na temat hejtu w Internecie, na który narażone są przede wszystkim młode osoby. I stara się dotrzeć z tymi działaniami do jak najszerszego grona odbiorców. Dwa lata temu z psycholog Magdaleną Chorzewską towarzystwo uruchomiło wirtualną poradnię psychologiczną. W ubiegłym roku do projektu zaprosiło dwójkę rodziców – Kamila Nowaka, znanego jako Blog Ojciec oraz aktorkę Annę Muchę. Dzięki ich zasięgom w mediach społecznościowych, nagłośniona została waga problemu. W tym roku UNIQA rozpoczęła współpracę z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. W ramach tej współpracy Instytut zorganizuje cykl warsztatów edukacyjnych w kilkudziesięciu szkołach – uczniowie, ich rodzice i nauczyciele otrzymają wiedzę, niezbędną do rozpoznawania i przeciwdziałania cyberprzemocy. Ruszyła także odświeżona strona maszmocnahejt.uniqa.pl, na której znajdują się przydatne poradniki, raporty oraz gotowe scenariusze lekcji na temat hejtu.
– Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, aktywność biznesową łączymy z inicjatywami, które realnie poprawiają jakość życia naszych klientów i pracowników. Troska o nich jest wpisana w charakter naszej działalności, jaką są ubezpieczenia. Edukacja na temat hejtu w Internecie i walka z nim, to bardzo ważny dla nas projekt, nie tylko z racji ochrony, jaką otaczamy uczniów w ramach ubezpieczenia szkolnego. Konsekwentnie od kilku lat mówimy zjawisku cyberprzemocy i prowadzimy działania uświadamiające. Cieszę się, że dziś łączymy siły z Instytutem Lema, bo razem możemy zdziałać jeszcze więcej – mówi Marcin Nedwidek, prezes UNIQA.
Edukacja cyfrowa to także strategiczna misja Instytutu Lema, który prowadzi ją od samego początku działalności.
– Najważniejszym z naszych projektów jest Ogarnij Hejt. Walczymy z cyberprzemocą wśród dzieci, edukujemy ich rodziców i nauczycieli w zakresie metod rozwiązywania tych problemów, dostarczamy szkołom materiały. Nasze badania pokazują, że problem jest ogromny, a fakty udowadniają, że te historie coraz częściej kończą się tragicznie. Jesteśmy szczęśliwi mogąc ogłosić połączenie sił przy tym projekcie z UNIQA i tym samym zaprosić szkoły do rekrutacji – mówi dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema i ambasador wspólnej akcji.
W ramach Projektu Ogarnij Hejt, Instytut przeszkolił już ponad 10 tys. osób, głównie uczniów, ale także rodziców i nauczycieli.
– Chcemy na stałe powiązać edukację na temat hejtu w Internecie z marką UNIQA. Głośno mówić o tym ważnym problemie społecznym. Pokazywać, jak działa i jak można z nim walczyć. Nasze starania w tym zakresie są doceniane przez niezależnych ekspertów. W tym roku UNIQA zdobyła tytuł Instytucji Roku, przyznawany przez niezależny portal MojeBankowanie.pl, za działania edukacyjne związane z cyberprzemocą. W ubiegłym roku zdobyliśmy tytuł Rodzinnej Marki Roku za unikalne na rynku ubezpieczenie NNW szkolne z opcją ochrony na wypadek hejtu w Internecie. Współpraca z Instytutem Lema to dla nas kolejny krok konsekwentnie prowadzonego projektu. W naszych planach jest także szerokozasięgowa kampania, która będzie miała premierę już w czerwcu – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką w UNIQA.
NNW szkolne UNIQA to nowatorskie ubezpieczenie, które zapewnia m.in. ochronę prawną, i obejmuje następstwa naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. UNIQA zapewnia trzy rodzaje świadczeń: pomoc prawną, wsparcie specjalisty IT oraz konsultacje z psychologiem (online lub stacjonarne) w przypadku, gdy ubezpieczona młoda osoba zostanie znieważona, pomówiona lub bezprawnie zostaną ujawnione informacje na temat jej życia prywatnego. Od tego roku UNIQA zwiększyła liczbę stacjonarnych wizyt u psychologa w ramach ubezpieczenia z 2 do 10.
Źródło: Uniqa.pl
Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…
Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…
Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…
Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…
Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…
Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…