Aktualności

UNIQA zlikwidowała ponad 7 tysięcy szkód w ramach BLS

System bezpośredniej likwidacji szkód działa w TU UNIQA od ponad dwóch lat. W tym czasie w ramach BSL zlikwidowano ponad 7 tysięcy szkód komunikacyjnych.



TU UNIQA wprowadziła usługę BLS od 1 maja 2014 roku. W marcu 2015 roku, firma podpisała również porozumienie w sprawie przyjęcia BLS według rozwiązania wypracowanego przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Ubezpieczyciel w ramach BLS zlikwidował 7183 szkód z czego 4622 z nich zostały obsłużone w ramach wewnętrznej procedury UNIQA, a 2561 – według modelu PIU.
 
Grzegorz Smolarczyk, dyrektor Departamentu Odszkodowań i Świadczeń UNIQA podkreśla: „W sumie udział BLS w szkodach UNIQA z OC wynosi 13%. Przez ponad dwa lata firma wypłaciła łącznie 16,3 mln zł odszkodowań z tytułu szkód likwidowanych w ramach usługi. Jako ciekawostkę można dodać, że 30% klientów BLS skorzystało z auta zastępczego. Z naszego wewnętrznego badania satysfakcji klientów wynika, że są oni zadowoleni z tej usługi. Ocenili na 4,2 pkt. sprawność likwidacji szkód w ramach BLS w UNIQA na 5-punktowej skali (badanie wewnętrzne UNIQA przeprowadzone na 800 klientach w 2015 roku)” .
 
Według dyrektora Departamentu Odszkodowań system świetnie sprawdza się w życiu codziennym i co najważniejsze, mało absorbuje uwagę klienta: „ W ramach BLS cały czas widzimy spory potencjał rozwoju i upowszechniania usługi wśród klientów. Zwłaszcza że jest to dla nich bardzo korzystne rozwiązanie. Z punktu widzenia poszkodowanego BLS w najmniejszym stopniu angażuje klienta w proces likwidacji oraz zapewnia taki sam zakres likwidacji szkody w pojeździe jak tradycyjna likwidacja z polisy OC sprawcy zdarzenia”.
 
Przypomnimy, że bezpośrednia Likwidacja Szkód to system, umożliwiający naprawę auta lub uzyskanie odszkodowania u swojego ubezpieczyciela OC, a nie jak dotąd u ubezpieczyciela sprawcy szkody. BLS funkcjonuje w Europie od kilkudziesięciu lat, m.in. we Francji, Belgii, Hiszpanii czy Włoszech.
 
Źródło: www.gu.compl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

12 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

12 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago