Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów niedawno zarzucił siedemnastu towarzystwom ubezpieczeniowym, że wprowadzając opłaty likwidacyjne przerzucają na konsumentów koszty początkowe zawarcia ubezpieczenia – głównie wynagrodzenie pośredników ubezpieczeniowych.
Urząd uważa, że opłaty te powinny obciążać w głównej mierze Towarzystwa Ubezpieczeniowe, a ponoszenie tych kosztów powinno stanowić zwyczajne ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej.
W związku z działaniami Urzędu, Aviva, Allianz i Nationale Nederlanden, jako pierwsze z siedemnastu ubezpieczycieli zobowiązały się do obniżenia opłat likwidacyjnych w istniejących umowach i wyeliminowania ich z nowych wzorców umownych. Najnowsze decyzje UOKiK dotyczą MetLife, PZU Życie i PKO Życie. Dzięki nim kolejne grupy konsumentów rozwiązując umowy poniosą dużo niższe koszty, a nowe polisy nie będą obarczone opłatami likwidacyjnymi.
UOKiK będzie monitorował wykonanie decyzji w oparciu o sprawozdania złożone przez ubezpieczycieli. UOKiK prowadzi nadal 11 postępowań w sprawie ubezpieczeń z UFK wobec kolejnych przedsiębiorców, którzy oferowali te produkty.
Są to: Aegon TUnŻ, AXA Życie TU, Compensa TUnŻ, Generali Życie TU, Open Life TU Życie, Pramerica Życie TUiR, Skandia Życie TU, Sopockie TUnŻ Ergo Hestia, TUnŻ Europa, TUnŻ WARTA oraz UNIQA TUnŻ. Mogą one zakończyć się przyjęciem zobowiązań do podjęcia działań usuwających skutki niezgodnych z prawem praktyk albo wydaniem decyzji stwierdzających naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, w których nałożone zostaną obowiązki usunięcia skutków stosowania zarzucanych praktyk w postaci wyeliminowania opłat likwidacyjnych z wykonywanych umów. Mogą również zostać nałożone kary finansowe.
Urząd uruchomił też specjalną stronę www.fina na której dostępne są bieżące informacje dotyczące postępowań wobec ubezpieczycieli, oraz formularz dla konsumentów umożliwiający przekazanie informacji, które mogą być pomocne w prowadzonych postępowaniach.
www.uokik.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…