Categories: Bezpieczeństwo

W okresie świąt najwięcej zgłoszeń dotyczyło assistance samochodowego

W okresie świątecznym klienci firm ubezpieczeniowych najczęściej korzystali z usługi assistance samochodowego. Z badań Europ Assistance Polska* wynika również, że większość klientów korzystających z assistance spędzało święta w naszym kraju.

Według Europ Assistance Polska w tym okresie, aż  82 % zgłoszeń stanowili kierowcy potrzebujący pomocy (najczęściej problemy dotyczyły silnika i z rozładowanego akumulatora), natomiast 11% dotyczyło zgłoszeń z prośbą o pomoc medyczną. Wsparcia w domu potrzebowało 7% zgłaszających. Zgłaszający najczęściej potrzebowali pomocy na drodze. 22% osób zgłaszało problem uszkodzenia samochodu w związku z wypadkiem lub kolizją, a 14% osób miało kłopoty z silnikiem. W 15% przypadków konieczne było usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia, natomiast 12% skorzystało z pojazdu zastępczego. Najczęściej potrzebne było jednak holowanie auta (65% wszystkich spraw).
 
Podobnie jak w latach poprzednich klienci Europ Assistance Polska korzystali też z assistance medycznego i domowego. Pomoc medyczna była potrzebna najczęściej w sytuacji nagłego zachorowania. Klienci najczęściej zgłaszali zwrot kosztów leczenia (86%)  i potrzebę konsultacji z lekarzem (13%). Oprócz tego zgłaszający chętnie korzystali z usług specjalistów w zakresie pomocy domowej. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły awarii urządzeń domowych (40%), zalania (35%) czy zwarcia instalacji elektrycznej (10%).
 
Zgłoszenia z zagranicy dotyczyły jedynie 6% spraw. Polacy w trakcie świąt najczęściej podróżowali do Niemiec (26%), Australii (9%) i Anglii (7%). Zgłoszenia z bardziej egzotycznych zakątków świata takich jak np. Wietnam, Japonia, Zimbabwe czy Tajlandia pojawiały się sporadycznie.
 
Europ Assistance Polska  jest częścią międzynarodowej grupy. Europ Assistance powstała w 1963 roku w Paryżu. Początkowo firma świadczyła pomoc Klientom podróżującym po Europie. Wzrost zainteresowania usługami assistance spowodował, że już w 1967 roku firma oferowała pomoc podróżnym udającym się także poza granice Europy, a w 1977 roku liczba sprzedanych polis assistance przekroczyła 10 milionów. Grupa  na polskim rynku istnieje  od 1996 roku.
 
Źródło: www.europ-assistance.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago