W okresie świątecznym klienci firm ubezpieczeniowych najczęściej korzystali z usługi assistance samochodowego. Z badań Europ Assistance Polska* wynika również, że większość klientów korzystających z assistance spędzało święta w naszym kraju.
Według Europ Assistance Polska w tym okresie, aż 82 % zgłoszeń stanowili kierowcy potrzebujący pomocy (najczęściej problemy dotyczyły silnika i z rozładowanego akumulatora), natomiast 11% dotyczyło zgłoszeń z prośbą o pomoc medyczną. Wsparcia w domu potrzebowało 7% zgłaszających. Zgłaszający najczęściej potrzebowali pomocy na drodze. 22% osób zgłaszało problem uszkodzenia samochodu w związku z wypadkiem lub kolizją, a 14% osób miało kłopoty z silnikiem. W 15% przypadków konieczne było usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia, natomiast 12% skorzystało z pojazdu zastępczego. Najczęściej potrzebne było jednak holowanie auta (65% wszystkich spraw).
Podobnie jak w latach poprzednich klienci Europ Assistance Polska korzystali też z assistance medycznego i domowego. Pomoc medyczna była potrzebna najczęściej w sytuacji nagłego zachorowania. Klienci najczęściej zgłaszali zwrot kosztów leczenia (86%) i potrzebę konsultacji z lekarzem (13%). Oprócz tego zgłaszający chętnie korzystali z usług specjalistów w zakresie pomocy domowej. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły awarii urządzeń domowych (40%), zalania (35%) czy zwarcia instalacji elektrycznej (10%).
Zgłoszenia z zagranicy dotyczyły jedynie 6% spraw. Polacy w trakcie świąt najczęściej podróżowali do Niemiec (26%), Australii (9%) i Anglii (7%). Zgłoszenia z bardziej egzotycznych zakątków świata takich jak np. Wietnam, Japonia, Zimbabwe czy Tajlandia pojawiały się sporadycznie.
Europ Assistance Polska jest częścią międzynarodowej grupy. Europ Assistance powstała w 1963 roku w Paryżu. Początkowo firma świadczyła pomoc Klientom podróżującym po Europie. Wzrost zainteresowania usługami assistance spowodował, że już w 1967 roku firma oferowała pomoc podróżnym udającym się także poza granice Europy, a w 1977 roku liczba sprzedanych polis assistance przekroczyła 10 milionów. Grupa na polskim rynku istnieje od 1996 roku.
Źródło: www.europ-assistance.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…