Categories: Bezpieczeństwo

W okresie świąt najwięcej zgłoszeń dotyczyło assistance samochodowego

W okresie świątecznym klienci firm ubezpieczeniowych najczęściej korzystali z usługi assistance samochodowego. Z badań Europ Assistance Polska* wynika również, że większość klientów korzystających z assistance spędzało święta w naszym kraju.

Według Europ Assistance Polska w tym okresie, aż  82 % zgłoszeń stanowili kierowcy potrzebujący pomocy (najczęściej problemy dotyczyły silnika i z rozładowanego akumulatora), natomiast 11% dotyczyło zgłoszeń z prośbą o pomoc medyczną. Wsparcia w domu potrzebowało 7% zgłaszających. Zgłaszający najczęściej potrzebowali pomocy na drodze. 22% osób zgłaszało problem uszkodzenia samochodu w związku z wypadkiem lub kolizją, a 14% osób miało kłopoty z silnikiem. W 15% przypadków konieczne było usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia, natomiast 12% skorzystało z pojazdu zastępczego. Najczęściej potrzebne było jednak holowanie auta (65% wszystkich spraw).
 
Podobnie jak w latach poprzednich klienci Europ Assistance Polska korzystali też z assistance medycznego i domowego. Pomoc medyczna była potrzebna najczęściej w sytuacji nagłego zachorowania. Klienci najczęściej zgłaszali zwrot kosztów leczenia (86%)  i potrzebę konsultacji z lekarzem (13%). Oprócz tego zgłaszający chętnie korzystali z usług specjalistów w zakresie pomocy domowej. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły awarii urządzeń domowych (40%), zalania (35%) czy zwarcia instalacji elektrycznej (10%).
 
Zgłoszenia z zagranicy dotyczyły jedynie 6% spraw. Polacy w trakcie świąt najczęściej podróżowali do Niemiec (26%), Australii (9%) i Anglii (7%). Zgłoszenia z bardziej egzotycznych zakątków świata takich jak np. Wietnam, Japonia, Zimbabwe czy Tajlandia pojawiały się sporadycznie.
 
Europ Assistance Polska  jest częścią międzynarodowej grupy. Europ Assistance powstała w 1963 roku w Paryżu. Początkowo firma świadczyła pomoc Klientom podróżującym po Europie. Wzrost zainteresowania usługami assistance spowodował, że już w 1967 roku firma oferowała pomoc podróżnym udającym się także poza granice Europy, a w 1977 roku liczba sprzedanych polis assistance przekroczyła 10 milionów. Grupa  na polskim rynku istnieje  od 1996 roku.
 
Źródło: www.europ-assistance.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Compensa nagrodzona za innowacyjne produkty ubezpieczeniowe 

Compensa została wyróżniona nagrodą Srebrny Parasol 2025 przyznawaną przez miesięcznik „Home&Market”. Uznanie zdobyły dwa produkty…

22 godziny ago

LINK4 stawia na agentów – nowy system, nowe możliwości 

LINK4 uruchomił Nową Strefę Agenta – narzędzie stworzone z myślą o codziennej pracy agentów ubezpieczeniowych.…

22 godziny ago

Ubezpieczenia upraw rolnych do zmiany? 

Niestety ograniczony zakres ochrony oraz coraz bardziej nieprzewidywalna pogoda sprawiają, że ubezpieczenia rolne niekiedy przestają…

4 dni ago

Warta wprowadza Pakiet Zwierzę w Podróży 

Śmiało można powiedzieć, że wakacje z czworonogiem przestają być ekstrawagancją, a stają się normą. Właśnie…

4 dni ago

Generali: Ruszyło Wyzwanie The Human Safety Net w Polsce 

W Polsce po raz piąty ruszyło globalne Wyzwanie The Human Safety Net organizowane przez Generali.…

5 dni ago

PKO Ubezpieczenia z nową kampanią promującą ubezpieczenie PKO Dom 

PKO Ubezpieczenia rusza z nową kampanią reklamową, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie kompleksowej…

5 dni ago