Categories: Aktualności

W rankingu Instytucja Roku 2015 sektor ubezpieczeń nie wypadł najlepiej

Portal MojeBankowanie.pl, co roku przedstawia ranking Instytucja Roku. Celem raportu jest promowanie i wyróżnianie firm które są proklienckie. Portal za główne zadanie obiera sporządzanie rankingów jakości pracy banków, towarzystw ubezpieczeniowych oraz firm telekomunikacyjnych. W tym roku rynek usług ubezpieczeniowych nie wypadł najlepiej.

W badaniu najlepiej wypadły banki (79,08%). Drugie miejsce zajęli operatorzy telefonii komórkowej (76,19%), zaś ostatnie – z rezultatem dużo poniżej średniej – znalazły się firmy ubezpieczeniowe z wynikiem 59,76%. W klasyfikacji usług ubezpieczeniowych pierwsze miejsce zajął PZU z łącznym wynikiem na poziomie 83,96%, wyprzedzając kolejno Ergo Hestię (69,48%) i Allianz Polska (66,57%). Największy polski ubezpieczyciel wygrał również ranking na najlepszą jakość obsługi w kanałach zdalnych, gdzie sektor asekuracyjny znów wypadł najsłabiej.
 
Michał Witkowski, rzecznik Grupy PZU podkreśla: „Orientacja na klienta to ważny element naszej strategii. Regularnie weryfikujemy potrzeby klientów i na bieżąco monitorujemy poziom ich spełnienia. Nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań, wdrażamy nowe kanały kontaktu, rozwijamy sieć agentów, wykorzystujemy nowe technologie i upraszczamy język komunikacji. Wszystko po to, aby jakość usług i produktów zawsze odpowiadała temu, czego oczekują nasi klienci”.
 
Sylwia Szymula, dyrektor Biura Zarządzania Relacji z Klientem PZU, również nie ukrywa zadowolenia; „Tak dobry wynik nie byłby możliwy bez kompleksowego podejścia do zarządzania doświadczeniami klienta oraz zaangażowania wszystkich pracowników”.
 
Jak przeprowadzano badania?
 
W badaniu wzięto pod lupę:
 
1. Jakość obsługi w placówkach;
 
2. Jakość obsługi w kanałach zdalnych banków, operatorów telefonii komórkowej i zakładów ubezpieczeń.
 
Analitycy przyjrzeli się 23 towarzystwom. W pierwszej kategorii od kwietnia do grudnia 2015 r. odwiedzili każdego miesiąca 33 placówki ubezpieczeniowe. Badanie składało się z sześciu głównych bloków: pierwsze wrażenie, płynność obsługi, powitanie, komfort obsługi, rozmowa z doradcą i zakończenie rozmowy. W drugiej kategorii od marca do grudnia ub.r. eksperci MojeBankowanie.pl wykonali 1250 telefonów oraz przesłali 1250 zapytań e-mailowych lub poprzez formularz kontaktowy. Eksperci sprawdzili również strony internetowe.
 
Tuż po firmie PZU uplasowała się UNIQA, która okazała się liderem wprowadzania zmian korzystnych dla klienta w ubiegłym roku: „Jeszcze trzy lata temu nie mieliśmy infolinii obsługującej klientów, a jedynie udostępnialiśmy możliwość rejestracji szkody przez telefon. Dużo zainwestowaliśmy od tego czasu zarówno w ludzi, jak i narzędzia. Tym bardziej cieszy nas, że zajęliśmy tak wysoką pozycję w rankingu portalu MojeBankowanie.pl – podkreśla Andrzej Jarczyk, prezes spółek UNIQA w Polsce. Na najniższym stopniu podium w kategorii dotyczącej jakość obsługi w kanałach zdalnych uplasowało się Liberty Ubezpieczenia.

 
Źródło: www.mojebankowanie.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago