Reasekuratorzy wydają ostrzeżenia dotyczące popularnych waporyzatorów. Wygląda na to, że ich użytkownicy będą prawdopodobnie narażeni na wyższe składki ubezpieczeniowe.
Globalni reasekuratorzy, którzy ubezpieczają ryzyka innych firm ubezpieczeniowych, nasilają ostrzeżenia dla swoich klientów przed potencjalnym ryzykiem wapowania, wywierając presję na ubezpieczycieli, aby albo wykluczyli osoby, które korzystają z ubezpieczenia, albo obciążyli ich wyższymi stawkami niż „zwykli” palacze.
Władze USA podały, że tylko w listopadzie doszło do 47 zgonów z powodu choroby płuc spowodowanej wapowaniem. Obawy zdrowotne związane z tą coraz bardziej popularną formą palenia wzrosły pomimo dowodów wskazujących na to, że e-papierosy pomagają palaczom rzucić palenie. Co więcej, te obawy doprowadziły do zakazów w Indiach i Brazylii.
Reasekuratorzy zwykle dysponują dużymi zasobami badawczymi, którym pomagają swoim klientom poprzez modelowanie ryzyka. Odbywa się to poprzez udzielanie ubezpieczycielom ogólnych porad, a nie konkretnych zaleceń dotyczących cen. Mogą jednak odmówić świadczenia reasekuracji lu podnieść składki jeśli ich wskazówki zostaną zignorowane.
Jak czytamy na stronie AlJazeera:
Większość ubezpieczycieli od dawna traktuje palaczy i waperów w równy sposób, co oznacza, że obie grupy mogą płacić prawie dwukrotność składek osób niepalących lub niewapujących. Trzech głównych reasekuratorów wydało nowe ostrzeżenia i udzieliło aktualnych porad na temat waporyzacji w ciągu ostatnich trzech miesięcy, podczas gdy inni dopiero rozważają takie podejście
Francuski reasekurator SCOR napisał w październiku, że e-papierosy zawierają nikotynę, która może mieć toksyczne działanie, takie jak upośledzenie rozwoju mózgu u nastolatków i młodych dorosłych. SCOR zalecił również, aby ubezpieczyciele traktowali waping jak palenie papierosów i wykluczali osoby używające produktów, które według władz USA mogą powodować problemy z płucami – a mianowicie produkty zawierające THC.
Nadchodząca zmiana w sektorze reasekuracji i ubezpieczeń stanowi kolejny cios dla branży waporyzującej, która sprzedaje swoje produkty jako zdrowszą alternatywę dla palenia.
Źródło: aljazeera.com, reuters
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…