Categories: Aktualności

Warta: Kolejne innowacje podniosą jakość obsługi

W 2019 r. Warta będzie wdrażała kolejne innowacje. Celem wdrożenia nowych technologii jest podniesienie jakości obsługi klienta i przyśpieszające proces likwidacji szkód. Jak podkreślają przedstawiciele TU na zadowalający wskaźnik rentowności wpłynęła wysoka jakość przy likwidacji szkód, oraz wysoki poziom współpracy z pośrednikami – czytamy w „Rzeczpospolitej” [29.03.19] oraz na stronach Towarzystwa.

 

Wyjątkowa jakość likwidacji szkód oraz wysoki poziom współpracy z pośrednikami zapewniły Warcie zwiększenie przypisu składki oraz zachowanie wysokich wskaźników rentowności.

 

Warta jest liderem w sprzedaży „życiówek”

 

Spółka majątkowa Warty zebrała w 2018 r. 5,6 mld zł składki przypisanej brutto, o 9,0 proc. więcej niż w 2017 r. Ubezpieczyciel utrzymuje pozycję lidera pod względem wzrostu sprzedaży ubezpieczeń na życie ze składką regularną, co przełożyło się na wzrost składki przypisanej brutto w spółce życiowej do poziomu 809,9 mln zł (0,5 proc. r/r).

 

Łącznie obie spółki Warty zebrały w ubiegłym roku składkę w wysokości niemal 6,4 mld zł.

 

Wartość odszkodowań i świadczeń osiągnęła niemal 4,3 mld zł. Jarosław Parkot, Prezes Zarządu Warty podsumowuje wyniki: „Pomimo wymagających warunków rynkowych i zmian regulacyjnych, 2018 był bardzo dobrym rokiem dla Warty. Wdrażane w poprzednich latach nowe technologie i rozwiązania pozwoliły zaoferować klientom najwyższą wśród ubezpieczycieli jakość obsługi posprzedażowej. Potwierdza to m.in. obiektywne zestawienie Rzecznika Finansowego. Widzimy również rosnące zainteresowanie korzystaniem z aplikacji Warta Mobile czy innowacyjnych funkcjonalności Warty na Facebook’u, które obrazują naszą dostępność i otwartość na klienta. To, jak również nowoczesna taryfikacja oraz wyjątkowy poziom współpracy z pośrednikami, przełożyło się na kolejny wzrost przychodów i wyników finansowych, nawet w porównaniu z bardzo dobrym rokiem 2017. Wyjątkowa na tle rynku rentowność firmy pozwala nam ambitnie wdrażać kolejne projekty dotyczące na przykład zaangażowania sztucznej inteligencji i automatyzacji w likwidację szkód czy szerokiego wykorzystania Big Data w taryfikacji ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych. Pozytywne efekty tych prac będą widoczne dla klientów jeszcze w tym roku”.

 

Ubezpieczenia majątkowe

 

Łączny przypis składki brutto w 2018 r. wyniósł 5,6 mld zł, osiągając wzrost o 9,0 proc. względem 2017 r. Ubezpieczenia dla klientów indywidualnych zebrały składkę o 8,9 proc. wyższą w porównaniu do 2017 r., osiągając poziom 4,1 mld zł. Podczas gdy składka z ubezpieczeń korporacyjnych wzrosła o 9,2 proc., osiągając poziom 1,5 mld zł.

 

Kolejny rok z rzędu Warta osiąga stabilny wzrost składki przypisanej brutto

 

Na wynik wpłynęło wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi Big Data. Nowe technologie pozwoliły m.in. na szybszą i skuteczniejszą analizę danych wykorzystywanych podczas taryfikacji. „Wdrażane przez nas innowacje muszą spełniać jedno zadanie, czyli przynosić wymierne, użyteczne korzyści dla klienta i firmy. Takim rozwiązaniem są m.in. narzędzia Big Data, które w naszej firmie pozwalają zaoferować potencjalnie mało szkodowym klientom dobrą cenę polisy przy zachowaniu rentowności firmy na bardzo wysokim poziomie. Tylko w 2018 r. ROE spółki majątkowej wyniosło 20,9 proc. co jest bardzo wysokim wynikiem na tle rynku” – podkreśla Jarosław Parkot.

 

Nowy kształt przybiera w Warcie segment ubezpieczeń korporacyjnych, czego efektem jest już ubiegłoroczny, dynamiczny wzrost składki. Warta pracuje obecnie nad dalszym podniesieniem rentowności tej linii biznesowej poprzez m.in. dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży, automatyzację
i uproszczenie procesów oraz podniesienie jakości obsługi klientów i szkód.

 

Nowe technologie podnoszą komfort klienta w likwidacji szkód

 

Majątkowa spółka Warty zlikwidowała 501 tys. szkód w 2018 r. co przełożyło się na 3,4 mld zł w formie odszkodowań i świadczeń. „Wdrażane w poprzednich latach nowe technologie przełożyły się na rosnącą jakość obsługi klienta. Również w ubiegłym roku wdrożyliśmy wiele rozwiązań przyśpieszających likwidację szkód i podnoszących komfort naszych klientów. W 2019 r. będziemy kontynuowali obrany kierunek wdrażając kilkanaście robotów automatyzujących procesy oraz uruchomimy kolejne rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję w zakresie rozpoznawania mowy podczas telefonicznego zgłaszania szkody i obrazu w trakcie wyceny szkód. Mają one znacząco skrócić czas potrzebny na rozwiązanie problemu klienta, a naszym pracownikom pozwolą skupić się na bardziej skomplikowanych sprawach” – podkreśla Jarosław Parkot.

 

Ubezpieczenia życiowe – dynamiczny wzrost w ubezpieczeniach ze składką regularną

 

W 2018 r. Warta kontynuowała strategię oparcia spółki życiowej na produktach ze składką regularną, osiągając zdecydowanie najwyższą dynamikę sprzedaży na rynku. Wyniosła wyniosła ona 19 proc. w porównaniu z 2017 r. i osiągnęła poziom 660,2 mln zł. tak wysoki wynik pozwolił zniwelować niższą sprzedaż produktów ze składką jednorazową, które jednak nadal utrzymują należne im miejsce w ofercie Warty. Łącznie życiowa spółka Warty zebrała 809,9 mln zł składki przypisanej brutto.

„Decyzja o skupieniu uwagi na produktach ze składką regularną przynosi spektakularne wyniki. Warta utrzymuje pozycję lidera pod względem wzrostu sprzedaży w tej kategorii ubezpieczeń. W 2018 r. sprzedaż wzrosła o 19 proc., przy średniej dla rynku na poziomie 0,4 proc. Co więcej, w okresie od 2016 do 2018 r. zwiększyliśmy przypis w tym segmencie ubezpieczeń o niemal 50 proc. wykorzystując potencjał bardzo dobrych produktów i szerokiej sieci agentów majątkowych i życiowych” – mówi Prezes Zarządu Warty.

 

Wynik finansowy – rosnąca rentowność

 

Jednym z efektów rosnącej sprzedaży są bardzo dobre wyniki finansowe obu spółek Warty. Wynik techniczny spółki majątkowej w 2018 r. wyniósł 380,3 mln zł.  Był on wyższy od osiągniętego w 2017 r. o niemal 23 proc. Wysoki poziom na tle całego rynku utrzymuje również wynik finansowy netto.  Osiągnął on w ubiegłym roku 468,5 mln zł (wzrost w stosunku do roku 2017 o 43 proc.). W efekcie przełożyło się m.in. na wyższy wskaźnik ROE w porównaniu z rynkiem ubezpieczeń majątkowych.

 

Wynik techniczny spółki życiowej wyniósł 52,1 mln zł (wzrost o 4,4 proc. r/r), a wynik netto 34,4 mln zł, co oznacza wzrost o 16,4 proc. względem 2017 r.

 

Źródło: www.rp.pl  www.warta.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

7 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

7 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

10 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

1 dzień ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

2 dni ago